woensdag 28 maart 2018

Verhuizing Nederlands consulaat in Vientiane

Per 1 april worden de werkzaamheden van het Honorair Consulaat te Laos overgedragen van Mw. Megan Ritchie naar Dhr. Timo Hogenhout.

Kyiv 2018 - Receptie ter gelegenheid van Koningsdag
Bericht aan alle Nederlanders woonachtig in Oekraïne.

Koningsdagregistratie Rabat nu open
Ter gelegenheid van Koningsdag 2018 nodigt de Ambassadeur van het Koninkrijk der Nederlanden, mevrouw Désirée Bonis, alle Nederlanders die werkzaam, woonachtig of op reis zijn in Marokko uit voor een ontvangst op vrijdag 27 april 2018 vanaf 19:00 uur op de residentie in Rabat. Vanaf nu is het mogelijk u te registreren voor de Koningsdagreceptie via het onderstaande invulformulier. De registratie sluit op 26 april om 17:00 uur. U dient een Nederlands identiteitsbewijs mee te nemen.

Koningsdag receptie 2018 – Cairo Egypte
Ambassadeur Laurens Westhoff heeft het genoegen alle Nederlandse ingezetenen in Egypte met partner uit te nodigen voor de Koningsdag receptie 2018. Indien u een uitnodiging wenst te hebben, kunt u zich aanmelden via kai-admin@minbuza.nl. De uitnodiging is persoonlijk en niet overdraagbaar. U dient de uitnodiging en uw ID te tonen bij binnenkomst - minimumleeftijd 18 jaar.

Op weg naar een koolstofarme scheepvaart
Scheepvaart is een van de duurzaamste vrachtvervoersopties en is verantwoordelijk voor 3% van de totale CO2-uitstoten. 80 à 90% van het totaal aantal goederen wordt per schip over de hele wereld vervoerd door 50.000 schepen. Dit vervoer zal alleen maar toenemen. De internationale scheepvaart moet echter, net als alle andere sectoren, bijdragen aan het behalen van de doelstellingen uit het klimaatakkoord van Parijs