donderdag 19 april 2018

Dodenherdenking in Orry-la-Ville

Op vrijdag 4 mei aanstaande vindt de jaarlijkse dodenherdenking plaats op het Nederlandse ereveld in Orry-la-Ville. Dit jaar wordt er tijdens de plechtigheid in het bijzonder aandacht besteed aan het feit dat het ereveld 60 jaar geleden, in 1958, werd geïnaugureerd.

Paspoortaanvraag indienen bij ambassade Panama
Op 23 mei (middag) en 24 mei kunt u een paspoortaanvraag indienen bij de Nederlandse ambassade in Panama. Hoe dat in zijn werk gaat kunt u hieronder nalezen.

Stages Consulaat-Generaal Istanbul
Het Consulaat-Generaal is op zoek naar stagiaires voor de periode augustus 2018 - januari 2019. Heb je interesse in een van de plekken: je kunt tot en met 13 mei reageren. Via de links vind je meer informatie over de vacatures en de contactpersonen.

Minister van Buitenlandse Zaken van het Koninkrijk der Nederlanden, Stef Blok, op bezoek in Colombia
Zijn bezoek was erop gericht de uitstekende betrekkingen tussen de twee landen te bekrachtigen en de steun van Nederland voor de vrede in Colombia te herbevestigen. Vrijdag 6 april vond er een ontmoeting plaats met zijn Colombiaanse collega Maria Angela Holguín en op zaterdag 7 april bezocht hij de regio Pondores waar gedemobiliseerde FARC-leden zich voorbereiden op hun re-integratie in de maatschappij. De Minister werd hierbij vergezeld door de Hoge Commissaris voor de Vrede, Rodrigo Rivera,...

Nederland in Shanghai: Koningsdagreceptie 25 april
De Koningsdagreceptie van het Consulaat wordt dit jaar gehouden op woensdag 25 april tussen 18:00 en 20:00u. Wij nodigen de Nederlandse gemeenschap van harte uit om hierbij aanwezig te zijn. Graag vragen wij u van te voren te registreren via sha-kingsday@minbuza.nl. Na aanmelding ontvangt u meer informatie.