vrijdag 13 april 2018

Ons Oranje! 'Dat we goed kunnen voetballen, is duidelijk'

'Dat we goed kunnen voetballen, is duidelijk'
Zelfs veel verstokte Oranje-supporters zagen de 0-3 overwinning van het Nederlands elftal niet aankomen. In het Zwitserse Genève stond de eindstand halverwege al op het bord. Tot vreugde van bondscoach Ronald Koeman. "Als alles klopt, kunnen we heel goed voetballen. Dat hebben we vanavond gezien." Of Koeman zelf ook verbaasd was, werd hem door Veronica gevraagd. "Over de uitslag wel. Dat verwacht je niet. Je ziet ook dat de Portugezen niet graag willen verliezen. Als je Ronaldo na afloop zag… die is niet blij." Vrije man Vooral over het spel in de eerste helft was Koeman te spreken. "Portugal kreeg weinig kansen. We speelden beter tussen de linies en hadden een man over op het middenveld. Daar was onze vrije man. Dat hebben we goed bespeeld." Eén van de doelpuntenmakers was aanvoerder Virgil van Dijk (foto). Zijn eerste in dienst van Oranje. "We wisten dat we na de wedstrijd tegen Engeland wat moesten herstellen. Dat we drie doelpunten maken is fantastisch. Ook al hadden we het in de tweede helft lastig. Maar dat we goed kunnen voetballen, is wel duidelijk."

Aftermovie van een mooie avond in Genève
Oranje maakte maandagavond in Genève indruk in de oefeninterland tegen Portugal. De regerend Europees kampioen werd met maar liefst 3-0 verslagen door de mannen van bondscoach Ronald Koeman. Reden genoeg voor een leuke aftermovie dus! Alle Nederlandse goals vielen voor de rust. Eerst was het Memphis die op aangeven van Donny van de Beek voor de 1-0 zorgde, daarna vuurde de wederom uitstekend spelende Matthijs de Ligt een vuurpijl af voor de Portugese goal, die door Ryan Babel werd binnen geknikt. Tot slot schoot captain Virgil van Dijk Oranje naar een historische 3-0 overwinning, wederom op aangeven van De Ligt. Geniet nog even na van deze mooie overwinning met de aftermovie.

Kaartverkoop duels Oranje met Slowakije en Italië
Het Nederlands elftal speelt in voorbereiding op de start van de Nations League in september dit seizoen nog twee oefenwedstrijden. Op donderdag 31 mei is Slowakije de eerste tegenstander. De aftrap in stadion Antona Malatinskeho in Trnava is om 20.45 uur. Vier dagen speelt Oranje in het Allianz stadion in Turijn tegen Italië. Ook hier wordt om 20.45 uur afgetrapt. Twee belangrijke duels voor bondscoach Ronald Koeman om te schaven aan zijn team voor de krakers in de Nations League na de zomer (eerst Frankrijk, later Duitsland). Zowel Slowakije als Italië hebben zich niet geplaatst voor het WK 2018 en zijn op zoek naar eerherstel. Slowakije miste de play-offs voor een WK-ticket als slechtste runner-up. Italië werd daarin uitgeschakeld door Zweden.  Tickets zijn exclusief voor Oranje ClubCardhouders verkrijgbaar. De kaartverkoop voor beide wedstrijden start maandag 16 april om 12.00 uur en loopt tot en met 30 april. TicketsKlik hier en bestel nu je tickets. Tickets voor Slowakije - Nederland kosten € 18,- per stuk. Voor Italië - Nederland betaal je € 22,-. De ticketprijs is inclusief € 2,- servicekosten. Oranje ClubCardhouders kunnen per wedstrijd online één ticket kopen. Het is mogelijk extra tickets aan te vragen voor introducées. Stuur hiervoor uiterlijk 25 april een e-mail. Kaartverkoop Nederlands elftal Stuur een mail voor extra tickets. kaartverkoop@knvb.nl Wil je met een groep naast elkaar zitten? Dan moet je de tickets in dezelfde transactie bestellen. Meer informatie over het bestellen van de tickets vind je hieronder. Hoe koop ik kaartenDe bestelprocedure van de KNVB online ticketshop Nog geen Oranje ClubCard?Meld je hier aan!