donderdag 5 april 2018

Ons Oranje! OranjeLeeuwinnen verbreken Nederlands bezoekersrecord opnieuw

OranjeLeeuwinnen verbreken Nederlands bezoekersrecord opnieuw
De WK-kwalificatiewedstrijd tussen de OranjeLeeuwinnen en Noord-Ierland, aanstaande vrijdag in het Philips Stadion, wordt de bestbezochte vrouwenvoetbalwedstrijd in Nederland ooit. Het aantal verkochte kaarten is vandaag, dinsdag 3 april, de 28.182 gepasseerd – het record dat stond sinds de finale van WEURO 2017 tussen Nederland en Denemarken.

Voorselectie Speelsters onder 17 voor trainingsstage Zeist
KNVB-coach Marleen Wissink heeft haar voorlopige selectie bekendgemaakt van het Nederlands elftal voor speelsters onder 17 jaar, dat eind deze maand een driedaagse trainingsstage afwerkt op de KNVB Campus in Zeist.

Prima start Vrouwen onder 19 in Eliteronde
Het Nederlands elftal voor speelsters onder 19 is de Eliteronde woensdagmiddag prima begonnen. De formatie van Jessica Torny zette Slovenië met 6-0 opzij. "Lekker om met zo'n uitslag te beginnen."

Afscheid van vier grote OranjeLeeuwinnen
Voorafgaand aan het WK-kwalificatieduel tegen Noord-Ierland, vrijdag 6 april in Eindhoven, neemt de KNVB officieel afscheid van vier OranjeLeeuwinnen die hun sporen voor Nederland ruimschoots hebben verdiend.

Onder 17 loot Duitsland, Servië en Spanje
Het Nederlands elftal voor jongens onder 17 jaar speelt op het EK 2018 in Engeland tegen Duitsland, Servië en Spanje. Dat is het resultaat van de loting die vandaag plaats vond op St. George's Park in Engeland.