vrijdag 13 april 2018

Ons Oranje! OranjeLeeuwinnen zetten belangrijke stap op weg naar WK

OranjeLeeuwinnen zetten belangrijke stap op weg naar WK
Met 10 punten uit de eerste 4 wedstrijden, waaronder de 0-0 tegen Oranje in december, meldde Ierland zich serieus voor de strijd om deelname aan het WK. Maar door een 0-2 overwinning in Dublin zetten de OranjeLeeuwinnen een belangrijke stap op weg naar het WK in Frankrijk.

Speelsters onder 15 oefent tegen Duitsland
Het Nederlands elftal voor speelsters onder 15 jaar werkt woensdag 18 april een oefeninterland af tegen de leeftijdsgenoten uit Duitsland. KNVB-coach Marleen Wissink heeft achttien speelsters geselecteerd voor de wedstrijd.

Oranjevrouwen in Abe Lenstra stadion tegen Slowakije
Het Nederlands vrouwenelftal speelt op dinsdag 12 juni in het Abe Lenstra stadion in Heerenveen tegen Slowakije. Het is de eerste keer dat de OranjeLeeuwinnen een wedstrijd in Heerenveen spelen. Het Abe Lenstra Stadion biedt bij deze wedstrijd plaats aan 24.000 supporters. Het zesde duel in de strijd om kwalificatie voor het WK 2019 in Frankrijk begint om 20.00 uur.

Onder 16 knokt zich terug van achterstand tegen Roemenië
Het Nederlands elftal voor spelers onder 16 jaar is ook tijdens het tweede duel in Roemenië niet tot een overwinning gekomen. Tegen het gastland stond na twee keer veertig minuten een 2-2 eindstand op het scorebord.

Kaartverkoop duels Oranje met Slowakije en Italië
Het Nederlands elftal speelt in voorbereiding op de start van de Nations League in september dit seizoen nog twee oefenwedstrijden. Op donderdag 31 mei is Slowakije de eerste tegenstander. De aftrap in stadion Antona Malatinskeho in Trnava is om 20.45 uur. Vier dagen speelt Oranje in het Allianz stadion in Turijn tegen Italië. Ook hier wordt om 20.45 uur afgetrapt.