dinsdag 10 april 2018

Ons Oranje! Selectie CP-team voor dubbele oefeninterland tegen Duitsland

Selectie CP-team voor dubbele oefeninterland tegen Duitsland
Het Nederlands CP-team neemt het deze week twee keer op tegen Duitsland. De oefeninterlands worden vrijdag 13 en zondag 15 april gespeeld op de KNVB Campus in Zeist. Bondscoach Max Raeven heeft zestien spelers in zijn selectie opgenomen.

Vrouwen onder 19 houdt kans op EK
Het Nederlands elftal voor speelsters onder 19 is in de tweede wedstrijd van de Eliteronde zaterdag door het oog van de naald gegaan. Tegen Zweden stond het ondanks talloze kansen 0-1 achter en leek uitschakeling dichtbij. Fenna Kalma zorgde twee minuten voor tijd echter voor de 1-1 en de grote opluchting.

Kika van Es reist niet mee naar Dublin
Kika van Es reist zondag niet mee naar Dublin voor de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Ierland. De verdediger van FC Twente heeft voetklachten na een botsing tijdens de training van woensdag. Bondscoach Sarina Wiegman heeft geen vervanger opgeroepen.

Onder 16 boekt moeizaam gelijkspel tegen Polen
Het Nederlands elftal voor spelers onder 16 jaar is het vierlandentoernooi in Roemenië teleurstellend begonnen. Het team van KNVB-coach Peter van der Veen kwam tegen Polen niet verder dan een 3-3 gelijkspel.

Vrouwen onder 19 voor het derde jaar achtereen naar EK
Het Nederlands elftal voor speelsters onder 19 heeft zich dinsdag overtuigend geplaatst voor het Europees kampioenschap in Zwitserland. Omdat Nederland na de 0-6 op thuisland Hongarije met een veel beter doelsaldo eindigde dan concurrent Zweden, kon in GloballFootball Park telki het feest beginnen.