maandag 21 mei 2018

Frankrijk: Franse zangers

Franse zangers
In het lied van Harry Bannink op de schitterende tekst van Annie M.G. Schmidt 'Op een mooie Pinksterdag' maakt de vader zich zorgen over zijn nu nog kleine meid met wie hij vredig in het park wandelt. Immers: Morgen kan ze zwanger zijn, 't kan ook nog vandaag, 't kan van de behanger zijn of […] Het bericht Franse zangers verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

Ondergrondse jacht op dassen en vossen
In de wintermaanden zijn veel jagers bezig met het opsporen van dassen en vossen. De uiteindelijke bedoeling is deze dieren te vangen in hun hol. In de Nièvre en omgeving zijn genoeg liefhebbers voor deze jachtpraktijk te vinden. Het maakt ook deel uit van de noodzaak om deze soorten te reguleren. Het begint met het […] Het bericht Ondergrondse jacht op dassen en vossen verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

Profielschets van de verkeersveiligheid in de Yonne
Om "het meerjarenplan ter bestrijding van onveiligheid op de weg" te bepalen, heeft de prefectuur tussen 2012 en 2016 de balans van ongevallen in de Yonne opgemaakt. Wat zijn de belangrijkste aspecten uit deze studie? Eind maart werd een plan ondertekend om de verkeersveiligheid in het departement te verbeteren. Voor de komende vijf jaar werden […] Het bericht Profielschets van de verkeersveiligheid in de Yonne verscheen eerst op Bourgondische Zaken.