dinsdag 8 mei 2018

Koningsdag in Warschau

Op 26 april 2018 vierden we Koningsdag in Warschau, samen met onze Poolse contacten, diplomaten en Nederlanders in Polen. Koningsdag, 27 april, is onze nationale feestdag. Op deze dag vieren we de verjaardag van Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander. Het is een dag waarbij mensen gekleed gaan in het oranje en samen feestvieren tijdens concerten, straatmarkten en festivals.

Dutch Heritage Month in Toronto gestart met vlagceremonie
De Dutch Heritage Month in de Canadese provincie Ontario is vorige week begonnen met een 'Flag raising ceremony'. Het consulaat-generaal Toronto hostte het jaarlijkse evenement, waarbij sinds 2011 de Nederlandse vlag wordt gehesen in Queen's Park.

Paspoortaanvraag bij bitterballenborrel op 8 juni te Phuket
De Nederlandse ambassade biedt op vrijdag 8 juni a.s. de mogelijkheid om op Phuket een nieuw paspoort aan te vragen voorafgaand aan de achtste Bitterballenborrel. Indien u van deze mogelijkheid gebruik wilt maken, kunt u zich tot uiterlijk 25 mei per e-mail aanmelden (ban-ca@minbuza.nl). U ontvangt dan het tijdstip van de afspraak en verdere instructies.  De Bitterballenborrel vindt plaats van 17 tot 19 uur in Eddy's Restaurant te Kathu, Phuket en wordt georganiseerd door de Honorair Consul te...

Gezocht stagiair(e) afdeling Economie en Handelsaangelegenheden
De Nederlandse ambassade te Buenos Aires biedt de mogelijkheid om stage te lopen op de Afdeling Economie en Handelsaangelegenheden. Vanaf 1 augustus 2018 tot en met 1 februari 2019 is op deze afdeling een plaats beschikbaar voor een stagiair(e).

Economische nieuwsbrief, Mei 2018
Deze maand o.a.: -Dutch MASSIF Impact Fund, Financing First When Many Fear to Go, Hits 1.0 Billion EUR; - Dutch based Responsible Mining Foundation launched the Responsible Mining Index 2018; - Kinshasa and Kampala will cooperate to promote cross-border trade; - Congo Brazzaville: The government celebrates its agreement with the IMF; - Financial flux towards Africa: Africans more generous than rich OECD countries.