zondag 27 mei 2018

NVT Nieuws 35: BBQ, BALV, Koffieochtend, Ambassadeurs, Tegels

Layout niet goed? Klik hier om deze nieuwsbrief in uw reguliere webbrowser te bekijken.

NIEUWSBRIEF NR: 35DATUM: 26 mei 2018

We zoeken nog een nieuwe evenementencoördinator. Meer informatie bij onze secretaris.

NVT Eindejaarsbarbecue

Niet vergeten: Ter afsluiting van het seizoen worden leden en niet-leden van harte uitgenodigd op 2 juni a.s. voor een fan­tastische barbecue, verzorgd door Bistro 33.

Toegangskaarten bestellen kan hier tot en met 29 mei.

Details:NVT Eindejaarsbarbecue
Tijd:2018-06-02 16:00-20:00
Plaats:Bistro 33
Adres:22 Sukhumvit Soi 33
BTS:Phrom Phong

Mazars

Buitengewone Algemene Leden Vergadering

Op 7 juni zal een Buitengewone Algemene Leden Vergadering (BALV) worden gehou­den (alleen toegankelijk voor stemge­rechtigde leden), met aansluitend om 19:00 uur de welbekende traditionele borrel van de eerste donderdag van de maand.

De agenda en andere stukken vindt u in de vorige nieuwsbrief en op onze website.

Details:BALV
Tijd:2018-06-07 18:15-19:00
Plaats:Hotel Mermaid
Adres:6 Sukhumvit Soi 29
BTS:Asok, Phrom Phong
MRT:Sukhumvit

NVT Koffieochtend

NVT-Koffieochtend

Op woensdag 13 juni geeft de Nederlandse ambassade de gelegenheid voor een NVT koffieochtend in de residentie.

Sinds enkele weken zijn onze nieuwe ambassadeur Kees Rade en zijn echtgenote Katharina Cornaro in Thailand. Net zoals bij vorige wisselingen van de wacht, zal ook deze ochtend in het teken van kennismaking staan. Nadat de bezoekers zijn gearriveerd en van koffie of thee voorzien, is er kort interview met de ambassadeur Kees Rade en zijn echtgenote Katharina Cornaro. Daarbij is er ruime gelegenheid voor vragen van alle aanwezigen.

Leden van de Nederlandse Vereniging Thailand en andere belangstellenden zijn van harte welkom bij deze gelegenheid.

Gezien de beperkte capaciteit van de residentie wordt geïnteresseerden aanbe­volen zich zo snel mogelijk aan te melden via koffie@nvtbangkok.org.

Er is geen gelegenheid tot parkeren op het ambassadeterrein. Bezoekers dienen een geldig identiteitsbewijs te kunnen overleggen.

Details:NVT Koffieochtend
Tijd:2018-06-13 10:00-12:00
Plaats:Residentie ambassadeur
Adres:106 Wireless Road
BTS:Phloen Chit, uitgang 5

Nieuwe Nederlandse Ambassadeur in Thailand: Z.E. Kees Rade

Z.E. Kees Rade

Nu onze ambassadeur Z.E. Kees Rade is gemachtigd om zijn functie volledig uit te oefenen wil de NVT onze ambassadeur van harte gelukwensen en welkom heten. Wellicht een beetje vreemd nadat Kees al zoveel voor de NVT, de Nederlanders en de Nederlandse gemeenschap heeft gedaan in de afgelopen weken. Maar wij hebben gewacht met ons welkom aan Kees en zijn echtgenote Katharina tot alles officieel was.

De afgelopen weken hebben reeds aan­getoond dat de NVT ook nu weer mag en kan blijven rekenen op een nauwe en goede samenwerking, samen met haar zuster­organisaties en MKB en NTCC.

U kunt hem ontmoeten bij de NVT Koffieochtend en een interview met hem lezen in ons magazine De Tegel (hieronder).

Nieuwe Thaise Ambassadeur in Nederland: H.E. Eksiri Pintaruchi

Op woensdagochtend 25 april 2018 op Paleis Noordeinde in Den Haag vond de overhandiging van de geloofsbrieven van de ambassadeur van het Koninkrijk Thailand, H.E. mevrouw Eksiri Pintaruchi, plaats.

Met dank aan Paul Buijtelaar die een en ander op YouTube plaatste en ons lid Sander Blauw, die er op attendeerde. U kunt het videoverslag van dit evenement nu terugkijken op onze Facebook pagina.

De erewacht bestond uit een commandant en twee detachementen van Zr.Ms. Van Speijk en Zr.Ms. Zeeland. De muziek werd verzorgd door de Marinierskapel der Koninklijke Marine en Tamboers & Pijpers van het Korps Mariniers. Na een eresaluut van vier roffels en het volkslied van het land van de ambassadeur volgde een inspectie van de erewacht. Bij het vertrek van de ambassadeur kreeg deze opnieuw vier ereroffels.

NVT Magazine De Tegel

Tegels

In De Tegel leest u deze keer een gloednieuw artikel met de titel "Een gesprek met ambassador designate Kees Rade", geschre­ven door Lia Hollemans.

Daarnaast hebben we deze keer de volgende 2 oudere artikelen uit het glossy NVT Magazine De Tegel voor u beschikbaar gemaakt:

Nog 17 weken

De NVT publiceert haar activiteiten ook op de Website, Facebook en YouTube.

Mede mogelijk gemaakt door onze sponsors:

PlatinaGold
B-QuikMazarsKIS
ZilverBrons
Spirit Cinevideo ThailandAA Insurance Europcar Vischu.com

Dit is een nieuwsbrief van de Nederlandse Vereniging Thailand. U ontvangt deze nieuwsbrief omdat u wel eens contact heeft gehad met de NVT. Deze wordt telkens aan leden, maar soms ook aan een wijdere kring verstuurd. Als u geen prijs stelt op volgende edities, stuur dan een lege e-mail via deze knop, of antwoord op deze mail met als boodschap "Stop Nieuwsbrief NVT".