woensdag 16 mei 2018

Ons Oranje! Bart Ramselaar niet naar Zeist vanwege hersenschudding

Bart Ramselaar niet naar Zeist vanwege hersenschudding
Jong Oranje-speler Bart Ramselaar heeft zich afgemeld voor de tweedaagse trainingsstage van het Nederlands elftal. Voor de PSV-middenvelder komt de stage te vroeg, omdat hij onvoldoende is hersteld van een hersenschudding, die hij opliep in het laatste competitieduel van zijn club met FC Groningen. Of Ramselaar op tijd fit is voor de Zuid-Amerika-trip van Jong Oranje wordt later bekeken. Met AZ-goalie Marco Bizot, is de afspraak gemaakt dat hij zich woensdag nog niet hoeft te melden, waardoor de groep voor de tweedaagse trainingsstage op 16/17 mei uit de volgende veertien spelers bestaat: Juninho Bacuna (FC Groningen)*, Steven Berghuis (Feyenoord), Steven Bergwijn (PSV), Justin Bijlow (Feyenoord)*, Kevin Diks (Feyenoord)*, Denzel Dumfries (sc Heerenveen)*, Luuk de Jong (PSV), Teun Koopmeiners (AZ)*, Thomas Ouwejan (AZ)*, Sergio Padt (FC Groningen), Guus Til (AZ), Tonny Vilhena (Feyenoord), Wout Weghorst (AZ) en Jeroen Zoet (PSV). * Jong Oranje-spelers Vrijdag 18 mei maakt bondscoach Ronald Koeman de samenstelling van de definitieve spelersgroep bekend via een persbericht. Dat geldt ook voor Jong Oranje-coach Art Langeler. Oefeninterlands Oranje oefent donderdag 31 mei tegen Slowakije en maandag 4 juni tegen Italië. Het treffen met de Slowaken wordt in Štadión Antona Malatinského in Trnava gespeeld. De aftrap is om 20.45 uur lokale tijd. Vier dagen later is het Allianz Stadium het decor van de interland tegen de Azzurri. De aftrap in Turijn is eveneens om 20.45 uur. Jong Oranje speelt vrijdag 25 mei een vriendschappelijke wedstrijd tegen Bolivia. In het Ramon Tahuchi Aguilera Stadium in Santa Cruz de la Sierra klinkt het eerste fluitsignaal om 16.00 uur (22.00 uur Nederlandse tijd). Daarna reist de ploeg van Langeler naar Asunción voor het treffen met Paraguay. Deze ontmoeting vindt plaats op dinsdag 29 mei om 19.00 uur (woensdag 30 mei, 01.00 uur in Nederland) in het Defensores Del Chano Stadion.

Steven Bergwijn valt af wegens knieblessure
Steven Bergwijn heeft het trainingskamp van Oranje verlaten. De PSV-speler meldde zich vanmiddag al met een knieblessure in Zeist. Onderzoek van de medische staf van het Nederlands elftal wees uit dat de klachten van dien aard zijn dat ze hem verhinderen te trainen of te spelen. De volgende dertien spelers melden zich later deze woensdag op het trainingsveld van de KNVB Campus: Juninho Bacuna (FC Groningen)*, Steven Berghuis (Feyenoord), Justin Bijlow (Feyenoord)*, Kevin Diks (Feyenoord)*, Denzel Dumfries (sc Heerenveen)*, Luuk de Jong (PSV), Teun Koopmeiners (AZ)*, Thomas Ouwejan (AZ)*, Sergio Padt (FC Groningen), Guus Til (AZ), Tonny Vilhena (Feyenoord), Wout Weghorst (AZ) en Jeroen Zoet (PSV). * Jong Oranje-spelers Vrijdag 18 mei maakt bondscoach Ronald Koeman de samenstelling van de definitieve spelersgroep bekend via een persbericht. Dat geldt ook voor Jong Oranje-coach Art Langeler. Oefeninterlands Oranje oefent donderdag 31 mei tegen Slowakije en maandag 4 juni tegen Italië. Het treffen met de Slowaken wordt in Štadión Antona Malatinského in Trnava gespeeld. De aftrap is om 20.45 uur lokale tijd. Vier dagen later is het Allianz Stadium het decor van de interland tegen de Azzurri. De aftrap in Turijn is eveneens om 20.45 uur. Jong Oranje speelt vrijdag 25 mei een vriendschappelijke wedstrijd tegen Bolivia. In het Ramon Tahuchi Aguilera Stadium in Santa Cruz de la Sierra klinkt het eerste fluitsignaal om 16.00 uur (22.00 uur Nederlandse tijd). Daarna reist de ploeg van Langeler naar Asunción voor het treffen met Paraguay. Deze ontmoeting vindt plaats op dinsdag 29 mei om 18.00 uur (woensdag 30 mei, 00.00 uur in Nederland) in het Defensores Del Chano Stadion.

Oranje meldt zich voor tweedaagse trainingsstage
Op de eerste dag van de tweedaagse trainingsstage van Oranje meldde zich vandaag een selecte groep spelers in Woudschoten. Onder hen bevonden zich ook een aantal spelers van Jong Oranje, die later deze maand op trainingskamp gaan naar Zuid-Amerika. "Twee vliegen in één klap", vond bondscoach Ronald Koeman. <p>"Vandaag komen we bij elkaar met een kleine groep", vertelde Koeman voorafgaand aan de eerste trainingsdag. "Om daar een redelijke trainingsgroep van te maken, hebben we ook een aantal jongens uitgenodigd van Jong Oranje."</p><h3>'Twee vliegen in één klap'</h3><p>"Daarmee slaan we twee vliegen in één klap", vond de bondscoach. "We houden jongens redelijk fit in hun vakantieperiode tot aan de interlands beginnen. Plus het feit dat we die jongens van dichtbij meemaken en leren kennen en dat is alleen maar goed voor de toekomst."</p><p>Koeman wil de goede lijn, onlangs ingezet tegen Portugal met een fraaie overwinning, graag voortzetten in de komende periode waarin Oranje uitkomt tegen Slowakije, Italië en Peru. "Die lijn willen we graag doortrekken. Eén in hoe we dat benaderd hebben en twee in het resultaat."</p>