dinsdag 15 mei 2018

Ons Oranje! Blog O17: Dit zijn onze jongens!

Blog O17: Dit zijn onze jongens!
De kwartfinale tegen Ierland is zestiende interland die Oranje onder 17 dit seizoen speelt. Onderstaande twintig spelers hebben ervoor gezorgd dat ze het EK gehaald hebben en de poulefase als winnaar afgesloten hebben. Met opgeheven hoofd en vol zelfvertrouwen gaan zij verder op de ingeslagen weg: einddoel, de beker!

Onder 17 naar de halve finales via strafschoppen
Oranje onder 17 is doorgestoten tot de halve finales van het EK in Engeland. Na spectaculaire overwinningen op Spanje en Duitsland in de groepsfase, had de ploeg van KNVB-coach Kees van Wonderen in de kwartfinales tegen Ierland na de 1-1 in de reguliere speeltijd, strafschoppen nodig om de tegenstander van zich af te schudden. En de wijze waarop dat gebeurde, gaf nog wel wat stof tot napraten.

Koorevaar en Van Wonderen genieten van 'bizarre ontknoping'
"Een bizarre ontknoping, dat kun je wel zeggen ja." KNVB-coach Kees van Wonderen was er nog een beetje beduusd onder na afloop van de met strafschoppen gewonnen kwartfinale tegen Ierland. "Natuurlijk zijn we blij dat we naar de halve finale gaan, maar liever doe je dat op een andere manier."

Van Amersfoort vervangt Ramselaar
Pelle van Amersfoort is door Jong Oranje-coach Art Langeler aan de selectie toegevoegd. De middenvelder van sc Heerenveen vervangt Bart Ramselaar (PSV), die onvoldoende is hersteld van een hersenschudding. Deze liep hij op in het laatste competitieduel van zijn club met FC Groningen.

Speelsters onder 17 uitgeschakeld op EK
"Ik ben even zonder woorden, dit is een grote domper." KNVB-coach Marleen Wissink kon de uitschakeling van Speelsters onder 17 op het EK in Litouwen amper bevatten. De ploeg had dinsdag aan een gelijkspel tegen Finland genoeg om de halve finale te bereiken, maar verloor met 1-2 en eindigt derde in de poule.