maandag 14 mei 2018

Ons Oranje! Blog O17: Op naar St George's Park

Blog O17: Op naar St George's Park
Het Nederlands elftal voor spelers onder 17 jaar speelt vanaf 4 mei het EK in Engeland. Huiswerkbegeleider Cris Peetsold trekt mee in het spoor van de jonge talenten en houdt voor OnsOranje.nl een blog bij.

Training van Oranje bijwonen? Meld je aan!
In aanloop naar de oefeninterlands tegen Slowakije en Italië traint het Nederlands elftal op de KNVB Campus. Kijken kan en is gratis, maar geïnteresseerden dienen wel in het bezit te zijn van een plaatsbewijs.

Kaartverkoop duels Oranje met Frankrijk, Duitsland en Peru
Het Nederlands elftal neemt het in de nieuw opgezette Nations League in het najaar op tegen de grootmachten Duitsland en Frankrijk. In voorbereiding op deze duels ontmoet de ploeg van bondscoach Ronald Koeman Peru in de Johan Cruijff Arena. Wesley Sneijder neemt in deze oefenwedstrijd afscheid als international. Prachtige affiches en reden genoeg dus om hier bij aanwezig te zijn.

Einde EK onder 17 voor Shurandy Sambo
Voor Shurandy Sambo zit het Europees kampioenschap in Engeland erop. De verdediger van PSV viel in het duel met Servië uit met een blessure. Na onderzoek bleek dat Sambo tijdens het EK niet meer in actie kan komen en hij heeft inmiddels het spelershotel verlaten.

Bart Ramselaar niet naar Zeist vanwege hersenschudding
Jong Oranje-speler Bart Ramselaar heeft zich afgemeld voor de tweedaagse trainingsstage van het Nederlands elftal. Voor de PSV-middenvelder komt de stage te vroeg, omdat hij onvoldoende is hersteld van een hersenschudding, die hij opliep in het laatste competitieduel van zijn club met FC Groningen. Of Ramselaar op tijd fit is voor de Zuid-Amerika-trip van Jong Oranje wordt later bekeken.