zondag 20 mei 2018

Ons Oranje! Blog onder 17: 'Motiverende woorden van Dirk Kuijt'

Blog onder 17: 'Motiverende woorden van Dirk Kuijt'
Het Nederlands elftal voor spelers onder 17 jaar speelt vanaf 4 mei het EK in Engeland. Huiswerkbegeleider Cris Peetsold trekt mee in het spoor van de jonge talenten en houdt voor OnsOranje.nl een blog bij.

Blog Art Langeler: 'Als je de finale haalt, moet je hem winnen'
Na drie overwinningen van Onder 17 in de poule waren de verwachtingen gestegen, terecht. Toch was het geen abc-tje tegen Ierland, want we weten uit ervaring hoe moeilijk het is tegen een muur van verdedigers te spelen. Toen het eindelijk lukte de muur te slechten, maakte Ierland direct erna de gelijkmaker, en ook nog uit een mooie aanval.

'Finale geweldige bekroning op een heel mooi seizoen'
Wanneer Oranje onder 17 en Italië vanavond het veld betreden voor de finale van het EK, is dat de derde keer dit seizoen dat de beide landen tegenover elkaar staan. De eerste twee duels werden allebei met 2-0 gewonnen door Nederland. Maar dat feit zegt KNVB-coach Kees van Wonderen niet zoveel. "Een finale is toch altijd een aparte wedstrijd."

Blog O17: Laatste schakel in een fantastisch voetbaljaar

Nu live: Persconferentie bondscoach Ronald Koeman
Tijdens een persconferentie vertelt bondscoach Ronald Koeman over zijn selectie voor de oefeninterlands tegen Slowakije en Italië. Bekijk de persconferentie hier live.