vrijdag 18 mei 2018

Ons Oranje! Contractverlenging Max Tjaden; Op weg naar een volle Ziggo Dome

Contractverlenging Max Tjaden; Op weg naar een volle Ziggo Dome
De KNVB en Max Tjaden (46) blijven ook de komende vier jaar aan elkaar verbonden. Tjaden, die in 2016 als bondscoach van de Oranjezaalvoetballers werd aangesteld, is blij met de contractverlenging: "Hier spreekt waardering en vertrouwen uit".

Onder 17 via strafschoppen naar EK-finale
Oranje onder 17 heeft zich ten koste van thuisland Engeland geplaatst voor de finale van het EK. Na de 0-0 eindstand in de reguliere speeltijd won Nederland de strafschoppenserie met 5-6. Zondag staat de ploeg van KNVB-coach Kees van Wonderen in de finale tegenover Italië.

Van Gelderen: 'Nu gaan we het afmaken ook'
Hij had er alle vertrouwen in dat zijn ploeggenoten de strafschoppen zouden benutten. Liam van Gelderen lacht. "We hebben altijd uitgesproken naar elkaar dat we de finale zouden bereiken en dat is gelukt. En nu gaan we het afmaken ook."

Koeman roept 25 spelers op voor definitieve selectie
Bondscoach Ronald Koeman heeft een selectie van 25 spelers geformeerd voor de oefeninterlands tegen Slowakije en Italië. Van de voorselectie van 30 spelers zijn Steven Bergwijn en Luuk de Jong (beiden geblesseerd), Marco Bizot, Justin Kluivert en Guus Til afgevallen. Kluivert en Til zijn aan de selectie van Jong Oranje toegevoegd.

Kluivert en Til met Jong Oranje naar Zuid-Amerika
Justin Kluivert en Guus Til zijn toegevoegd aan de selectie van Jong Oranje voor de intercontinentale oefenstage in Zuid-Amerika. Het tweetal behoorde tot de voorlopige selectie van het Nederlands elftal, maar zijn niet in de definitieve selectie opgenomen. Jong Oranje vertrekt dinsdag met achttien spelers naar Bolivia en Paraguay.