woensdag 30 mei 2018

Ons Oranje! Middag terug in selectie Oranjevrouwen, Miedema ontbreekt

Middag terug in selectie Oranjevrouwen, Miedema ontbreekt
Bondscoach Sarina Wiegman heeft 23 speelsters geselecteerd voor de WK-kwalificatiewedstrijden tegen Noord-Ierland en Slowakije. Op vrijdag 8 juni hervat Nederland de WK-kwalificatiecampagne met een uitduel tegen Noord-Ierland in Portadown. Vier dagen later, op 12 juni, staat de thuiswedstrijd tegen Slowakije op het programma. In het Abe Lenstra stadion in Heerenveen zijn alle 24.000 kaarten inmiddels verkocht.

Jong Oranje na strafschoppen te sterk voor Paraguay
Jong Oranje heeft dinsdag ook het tweede en laatste oefenduel tijdens de Zuid-Amerikaanse trip gewonnen. In en tegen Paraguay was de ploeg van Art Langeler na strafschoppen de beste. In de reguliere speeltijd was de wedstrijd in 1-1 geëindigd, waarna doelman Joël Drommel zich onderscheidde als penaltykiller.

Viertal trainers vrouwen- en meidenvoetbal tekent fulltime contract
Jessica Torny, Marleen Wissink, Robert de Pauw en Roos Kwakkenbos hebben dinsdag hun handtekening gezet onder een tweejarig contract bij de KNVB. Het viertal treedt fulltime in dienst van de voetbalbond.

Selectie Speelsters onder 15 voor tweeluik met Verenigde Staten
KNVB-coach Marleen Wissink heeft een selectie van twintig speelsters samengesteld voor het Nederlands elftal voor speelsters onder 15 jaar. De jongste nationale jeugdploeg bij de meiden neemt het in een tweeluik op tegen de Verenigde Staten. De interlands worden gespeeld op het sportpark van sc Woerden.

Nu live: Persconferentie vooruitblik Slowakije - Nederland
Vanaf ongeveer 17.30 uur blikken bondscoach Ronald Koeman en middenvelder Davy Pröpper vooruit op de oefeninterland van Oranje tegen Slowakije. Morgen, donderdag 31 mei, wordt er om 20.45 uur afgetrapt in Trnava.