woensdag 9 mei 2018

Ons Oranje! Wouter Burger: 'Echt het idee dat we het EK kunnen winnen'

Wouter Burger: 'Echt het idee dat we het EK kunnen winnen'
Of hij ervan had durven dromen; zes punten uit twee duels met Duitsland en Spanje? Wouter Burger haalde zijn schouders op. "Er op gerekend misschien niet, maar ervan gedroomd zeker wel. Wij hebben echt het idee dat we dit toernooi kunnen gaan winnen."

'Speelsters onder 17 hoeft voor niemand bang te zijn'
"We willen het EK winnen en hebben de kwaliteiten ook. Maar we moeten ons eerst concentreren om de poule door te komen", aan het woord is Dana Foederer. Met Speelsters onder 17 speelt zij woensdagavond om 18.00 uur de eerste wedstrijd op het Europees kampioenschap. Tegenstander is gastland Litouwen.

Tweeluik Speelsters onder 15 tegen Verenigde Staten
Het Nederlands elftal voor speelsters onder 15 jaar werkt op zondag 10 en dinsdag 12 juni een dubbele oefeninterland af tegen de leeftijdsgenoten uit de Verenigde Staten.

Kadioglu, Groothuizen en Dilrosun met Jong Oranje naar Zuid-Amerika
Jong Oranje-coach Art Langeler heeft zestien spelers geselecteerd voor de oefenstage in Zuid-Amerika. Vrijdag 18 mei, nadat bondscoach Ronald Koeman de definitieve selectie van het Nederlands elftal bekend heeft gemaakt, voegt Langeler nog enkele spelers toe aan de groep.

Eljero Elia en Terrence Kongolo in voorselectie Oranje
Eljero Elia en Terrence Kongolo maken onderdeel uit van de voorselectie van het Nederlands elftal voor de oefenwedstrijden tegen Slowakije en Italië. Bondscoach Ronald Koeman heeft dertig spelers opgenomen op de voorlopige lijst.