dinsdag 22 mei 2018

Zondag 27 mei: wandeling Nordmarka vlakbij Oslo

Beste aspirant-leden,

Na een aantal eerdere gezellige wandelingen zijn we van plan op zondag 27 mei weer een mooie tocht te gaan maken, deze keer in de Nordmarka bij Maridalsvannet.

De tocht staat bekend als "På gamle stier" en lijkt ons een prima uitgangspunt voor een nieuw avontuur!

We verzamelen bij de Hammeren bushalte/parkeerplaats in Maridalen om 11.15.

Vanaf T-banestation Nydalen vertrekt Bus 51 om 10.53 uur, die om 11.07 aankomt bij bushalte Hammeren. (Let op: Deze bus gaat 1 keer per uur.)

Het is natuurlijk ook mogelijk om met eigen vervoer te komen. Er zijn genoeg parkeerplaatsen aanwezig.

De wandeltocht
Vanaf Hammeren beginnen we onze wandeling noordwaarts langs Skjærsjøelva richting Skærsjøen/Skjærsjødammen, waar we eventueel even links af kunnen slaan naar Ullevalseter om een kopje koffie te drinken. Daarna lopen we verder in noordelijke richting via Kamphaug naar Fagervann. Dit meertje is prachtig en er kan bij zonnig weer gezwommen worden. We vervolgen onze wandeling in zuidelijke richting waar we een mooi uitzicht over de stad en Maridalsvannet hebben. Via Maridalen Skole komen we weer terug bij Hammeren, waar we met auto of bus weer richting Oslo kunnen vertrekken.

De wandelafstand voor deze tocht is 11 kilometer, en we verwachten er zo'n 3 uren over te doen - zonder eventuele drink en/of fotopauzes.

De tocht heeft de moeilijkheidsgraad "gemiddeld". Vanwege de kleine bospaadjes en het stijgen en dalen, is de route niet geschikt voor kinderwagens.

Neem voldoende drinken en eten mee voor een aantal uren in de Marka, en vergeet geen stevige wandelschoenen aan te doen!

We duimen voor mooi zonnig weer en hopen veel van jullie te zien!

Tijd/datum: Zondag 27 mei - 11:15 verzamelen bij Hammeren busstop / parkeerplaats (Maridalen), 0890, Oslo: https://goo.gl/maps/oYT31DRpbHH2

Duur tocht: ongeveer 3 uur, exclusief een paar pauzes

Wandelafstand: 11 kilometer

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Mocht u vragen hebben dan kunt u contact opnemen met ons via dit e-mail adres of per telefoon: Marinella (telefoonnummer 45430102) of Tim (telefoonnummer 40297007).

Tot zondag 27 mei!

Vriendelijke groeten,