zondag 24 juni 2018

Caravaggio’s ‘De Graflegging’ tentoongesteld in Utrecht

Caravaggio's 'De Graflegging' tentoongesteld in Utrecht
Eén van de topstukken van de Vaticaanse Musea, 'De Graflegging' van de Italiaanse schilder Caravaggio (1571-1610), zal vanaf 15 december 2018 een maand lang te zien zijn in het Centraal Museum in Utrecht. Mede dankzij de inzet van de Nederlandse ambassade bij de Heilige Stoel hebben de Vaticaanse Musea ingestemd met de bruikleen.

Ambassade gesloten
Op vrijdag 22 juni zal de ambassade gesloten zijn, vanwege de viering van Midzomer. Het contact centrum kan bereikt worden via 0046 8 5569 3300.

Brexit-informatieavond voor bezorgde Nederlandse burgers in het Verenigd Koninkrijk
Wat gebeurt er met mijn verblijfsstatus als het Verenigd Koninkrijk straks geen lid meer is van de Europese Unie? Die vraag kwam in meerdere varianten voorbij tijdens een Brexit-informatieavond in Edinburgh op 20 juni 2018. De bijeenkomst was georganiseerd door de ambassade om Nederlandse burgers in het Verenigd Koninkrijk voor te lichten over de mogelijke gevolgen van Brexit.

'Maak van thuisblijvers geen spoorzoekers'
Zit je op een bergtop zonder bereik? Met een lege mobiel op safari? Op vakantie in het buitenland kan iemand even van de radar verdwijnen. Maak goede afspraken met het thuisfront over bereikbaarheid. Dat voorkomt ongeruste belletjes vanuit Nederland naar bijvoorbeeld het ministerie van Buitenlandse Zaken. Waarna vaak een ambassade in actie komt. Want het ministerie neemt elke mogelijke vermissing serieus.

Consulaire Afdeling ambassade Cairo gesloten op 28 juni 2018
De consulaire afdeling van de Nederlandse ambassade in Cairo zal gesloten zijn voor het publiek op 28 juni 2018.