maandag 4 juni 2018

Frankrijk: Dankzij ‘urbex’ ontdekken we verlaten plekken

Dankzij 'urbex' ontdekken we verlaten plekken
  'Urbex', een afkorting voor 'exploration urbaine' (stedelijke verkenning), is een trendy activiteit. Kastelen, fabrieken, ziekenhuizen … Het doel is om verlaten plekken te bezoeken en daar foto's en filmpjes van te maken. Op internet zie je een steeds groter wordende groep mensen die hiermee bezig is, maar deze verboden vrijetijdsbesteding brengt ook risico's met […] Het bericht Dankzij 'urbex' ontdekken we verlaten plekken verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

Plus-value bij verkoop tweede huis
Nieuws over de belasting en premies die worden geheven over de verkoopwinst bij de verkoop van het tweede huis in Frankrijk. Deze berichten zijn vooral van belang voor degenen die de heffing niet kunnen en/of willen ontlopen door vóór de beoogde verkoop tijdelijk fiscaal inwoner van Frankrijk te worden. Het tweede huis wordt dan tijdelijk […] Het bericht Plus-value bij verkoop tweede huis verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

Franse zangers (vervolg)
Franse zangers (link naar eerste deel) Omdat mijn bijdrage niet helemaal onopgemerkt bleef, werd ik door de vaste tenor van het koor, tevens voorzitter, Jacques, gevraagd als invaller mee te doen aan een project met het Magnificat van Dietrich Buxtehude (1637-1707). Die mooie compositie is geschreven voor vierstemmig koor met daarbij een kleiner koor dat als […] Het bericht Franse zangers (vervolg) verscheen eerst op Bourgondische Zaken.