maandag 18 juni 2018

Israël: Beëindiging Aliya project

Beste IOH-mail lezer!

Zoals u allen weet vond vorige week de Algemene Ledenvergadering van de Irgoen Olei Holland (IOH) plaats, waarbij onze nieuwe voorzitter, Gideon van der Sluis, werd gekozen.

Onze oud-voorzitter Ephraim Eisenmann heeft in zijn afscheidsrede o.a. duidelijk gemaakt dat de IOH moet bezuinigen, gezien de financiële situatie ten gevolge van verminderde subsidies aan organisaties aangesloten bij de SCMI, en de IOH in het bijzonder. Het Hoofdbestuur heeft het pijnlijke besluit moeten nemen om het door de IOH gefinancieerde "Aliya project" - ter bevordering van een betere klita (absorptie) uit Nederland, contact met potentiële Olim (immigranten), begeleiding tot en gedurende Aliya en bij de vestiging in Israël – te beperken.
Het project draait in samenwerking met Telfed - de Zuid Afrikaanse Olim Organisatie.
Tot onze spijt zal onze samenwerking met Telfed per eind juni 2018 worden beëindigd en zal Dudy Jacobs, de IOH medewerker bij Telfed, zijn werk per 30 juni beëindigen.

Wij danken Dudy en Telfed voor de vele positieve activiteiten en het delen van kennis van zaken gedurende de laatste jaren en hopen dat wij via ons kantoor in Tel Aviv in staat kunnen zijn hun plaats in te nemen.
Nieuwe en potentiële Olim worden uitgenodigd zich met vragen tot ons kantoor te wenden, waar onze medewerkers hen bij zullen staan.

Informatie over Aliya is te vinden op de IOH website:

Marion Levkovits,
secretaris Hoofdbestuur