woensdag 11 juli 2018

De Ambassade van het Koninkrijk der Nederlanden verhuist naar een nieuwe locatie

De Nederlandse ambassade in Kenia verhuist op woensdag 18 juli naar een nieuwe locatie. De ambassade zal vanaf die dag een aantal dagen onbereikbaar zijn, email- en telefoonverkeer is dan niet mogelijk. Voor consulaire noodgevallen kan 24/7 gebeld worden met het noodnummer van het Ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag: +31-247 247 247. Op maandag 23 juli opent de Nederlandse ambassade haar deuren op de nieuwe locatie: Block B, Keystone Park, 95 Riverside Drive, Nairobi.

Thaise reddingsactie had Nederlands 'plan B'
Achter de schermen werkten de Nederlandse ambassade in Bangkok en het Nederlandse bedrijf Van Heck mee aan de reddingsactie van de Thaise voetballertjes. Nederlandse expertise op gebied van waterpompen vormde onderdeel van een ander plan om de groep te redden.

Paspoortbalie Schiphol bestaat 5 jaar
De Paspoortbalie Schiphol bestaat 5 jaar. Ruim 38.000 paspoorten en identiteitskaarten zijn er in die jaren afgegeven aan Nederlanders uit alle windstreken. Dat maakt de Schipholbalie de best bezochte 'grensgemeente'  van Nederland.

Staatsbezoek aan het Verenigd Koninkrijk
Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander en Hare Majesteit Koningin Máxima brengen op 23 en 24 oktober 2018 een staatsbezoek aan het Verenigd Koninkrijk. Zij zijn daar uitgenodigd door Hare Majesteit Koningin Elizabeth II.

Curaçao en Aruba schuiven aan bij Veiligheidsraad
Als onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden schoven Curaçao en Aruba deze week voor het eerst aan in de beroemde vergaderzaal van de Verenigde Naties in New York.