maandag 23 juli 2018

Frankrijk: Hoe gaat het met de bijen in de Nièvre?

Hoe gaat het met de bijen in de Nièvre?
Op 7 juni hebben de Franse bijenverenigingen een speciaal ondersteuningsplan bij de regering ingediend voor hun collega's die geconfronteerd worden met een hoge sterfte onder hun bijenvolken. We maken de balans op van de populatie bijen in de Nièvre en de factoren die hen voor meerdere jaren bedreigen: de buitenlandse wespen, de parasieten en het […] Het bericht Hoe gaat het met de bijen in de Nièvre? verscheen eerst op Bourgondische Zaken.

Michelin-gids: nog twee sterren in de Saône-et-Loire
Restaurant 'L'Ô des Vignes' in Fuissé van Sébastien Chambru, wint zijn eerste ster. In 1997 werkte hij nog bij 'Le Nord' van Paul Bocuse in Lyon. Daarna ging hij als aide-de-cuisine aan de slag bij 'L'Auberge du Pont de Collonges' in Collonges-au-Mont-d'Or, waar hij uiteindelijk chef-kok werd. In 2007 kreeg hij de onderscheiding 'Meilleur Ouvrier […] Het bericht Michelin-gids: nog twee sterren in de Saône-et-Loire verscheen eerst op Bourgondische Zaken.