dinsdag 10 juli 2018

Integratie: Zweden en Nederland leren van elkaar

Wat gebeurt er als 30 Nederlandse en Zweedse 'integreerders' 8 uur lang samenkomen in de Nederlandse ambassade in Stockholm? Ze bedenken oplossingen voor gemeenschappelijke problemen, wisselen kennis en kunde uitgewisseld, en smeden mooie plannen voor de toekomst. 'We komen dezelfde problemen tegen.'

Goed voorbereid op zomervakantie
De zomervakantie staat weer voor de deur. Voor veel Nederlanders dé tijd van het jaar om met het hele gezin op reis te gaan. Maar wist u dat kinderen in het buitenland wel een eigen paspoort of ID-kaart nodig hebben? Voorkom vervelende verrassingen op reis. Check voor vertrek alle risico's en andere belangrijke informatie in het reisadvies.

IMPORTANT MESSAGE RE VISAS:
The Dutch Missions in the UAE have outsourced all visa applications and procedures to VFS Global.

Nieuwe tender voor demonstratieprojecten, haalbaarheids- en investeringsvoorbereidingsstudies (DHI)
Op 9 augustus 2018 opent de nieuwe tender voor DHI, waarin bedrijven hun aanvraag kunnen indienen. Voorafgaand aan de aanvraag moet er een verplichte QuickScan worden ingevuld, waarop advies wordt gegeven. De sluitingsdatum van deze tender is 21 september om 15.00 uur.

Bezoek minister Blok aan Parijs
Minister Blok sprak maandag 9 juli in Parijs met de minister van Buitenlandse Zaken Le Drian en de minister voor Europese Zaken Loiseau.