zaterdag 28 juli 2018

Ons Oranje! EK CP-Voetbal van start op KNVB Campus

EK CP-Voetbal van start op KNVB Campus
Het EK CP-Voetbal is woensdag van start gegaan op de KNVB Campus. Rusland en Spanje openden het toernooi om 10.00. De Russen - een van de favorieten voor de eindzege - wonnen met 5-0. Het Nederlands team speelt zijn eerste wedstrijd vanavond om 19.00 tegen Duitsland.

CP-team swingt langs Duitsland in EK-openingsduel
Het mag van mij wel beginnen, bekent bondscoach Max Raeven een paar uur voorafgaand aan het EK-openingsduel met Duitsland. "Wij zijn er klaar voor." Een paar uur later blijkt dat die woorden niet zomaar uit de lucht gegrepen zijn. Oranje speelt met het hart op de schoenen en wint dikverdiend met 4-2.

Panneman: 'Dit is waanzinning. Een jongensboek, echt waar'
De vakantie had hij al geboekt. Oostenrijk zou het worden. Maar in plaats van wandelen in de bergen en genieten van een welverdiend biertje staat Harm Panneman op een snikhete zomeravond op een voetbalveld in Zeist. "Het is het waard", geniet de maker van het openingsdoelpunt na de 4-2 overwinning op Duitsland.

CP-team geeft goede start een passend vervolg
Het CP-team heeft de knappe 4-2 overwinning op Duitsland een passend vervolg gegeven door Denemarken met grote cijfers te verslaan; 7-0. De overwinning leidde evenwel tot gemengde gevoelens. "De uitslag is goed, maar het spel kan en moet beter."

Te warm? Welnee! 'Ik wil altijd spelen'
Of hij last had gehad van de hitte. "Ach dat viel wel mee", vond Jeroen Saedt. En dat terwijl de aanvaller last heeft van astma. Niet echt een prettige combinatie met om 19 uur nog altijd een dikke 33 graden boven nul. Maar getwijfeld of hij wilde spelen, had hij niet. "Ik wil altijd spelen."