dinsdag 24 juli 2018

Ons Oranje! Enorme stunt! Vrouwen onder 19 boekt historische EK-zege op Duitsland

Enorme stunt! Vrouwen onder 19 boekt historische EK-zege op Duitsland
Van Duitsland winnen? Dat was voor het Nederlands vrouwenelftal onder 19 jaar altijd een onmogelijke opgave. Tot vandaag, zaterdag 21 juli 2018. Op het EK in Zwitserland boekte Oranje een unieke zege op de Duitse leeftijdsgenotes: 1-0. Spits Rebecca Doejaaren was met haar goal in de 72e minuut het goudhaantje.

Sarina Wiegman opnieuw genomineerd voor Wereldcoach van het Jaar
Sarina Wiegman is in de race om haar titel als Wereldcoach van het Jaar te prolongeren. De bondscoach, die na het EK negen van de elf interlands wist te winnen met de OranjeLeeuwinnen, staat op een shortlist van tien genomineerden in de categorie The Best FIFA Women's Coach.

Donker scenario komt uit: Vrouwen onder 19 uitgeschakeld op EK
Wat een domper... Het Nederlands vrouwenelftal onder 19 jaar had op het Europees kampioenschap in Zwitserland de halve finale voor het grijpen, maar is het kind van de rekening geworden en op doelsaldo uitgeschakeld.

Torny trots op uitgeschakeld Onder 19: 'Met hard werken ver gekomen'
Zes punten, winnen van Duitsland en Italië en toch met lege handen staan. De uitschakeling - op doelsaldo nota bene - van Vrouwen onder 19 op het Europees kampioenschap kwam hard aan. "De meiden zitten er helemaal doorheen", aldus coach Jessica Torny die niettemin vol lof was over het optreden van haar strijdbare collectief in Zwitserland.

Vrouwen onder 20 onderuit tegen Duitsland
Vrouwen onder 20 heeft dinsdagavond de oefeninterland in en tegen Duitsland met 5-1 verloren. Oranje speelde de wedstrijd in voorbereiding op het WK, dat vanaf 5 augustus in Frankrijk wordt gespeeld.