zondag 8 juli 2018

Ons Oranje! Van den Heuvel bezorgt Onder 16 zege

Van den Heuvel bezorgt Onder 16 zege
Het Nederlands elftal voor speelsters onder 16 jaar heeft vrijdag in het laatste groepsduel van het Nordic Tournament met 1-0 gewonnen van Finland. Het enige doelpunt kwam op naam van Bodil van den Heuvel, die een aanval over meerdere schijven fraai afrondde.

Definitieve EK-selectie Vrouwen onder 19 bekendgemaakt
KNVB-coach Jessica Torny heeft twintig speelsters opgeroepen voor het EK van Vrouwen onder 19, dat over anderhalve week in Zwitserland begint. Vrouwen onder 19 neemt het in de poulefase op tegen Italië, Duitsland en Denemarken.

CP-team klaar voor EK in eigen land
Vertrouwen tanken, wat dingen uitproberen en vaak in de eindfase komen van een aanval; het zijn de belangrijkste doelstellingen voor het CP-team in de laatste wedstrijd voorafgaand aan het EK in eigen land. Alle drie worden met vlag en wimpel gehaald in het duel met CP Onder 20, dat in de dubbele cijfers eindigt. "We gaan met een goed gevoel richting het EK."

CP-spelers hopen op steun tijdens EK: 'Geeft ons iets extra's'
Bezweet en vermoeid stapt het Nederlands CP-team op een warme zaterdagmiddag van het veld op de KNVB Campus af. Zojuist hebben Tom van Reusel en Rik Rodenburg met grote cijfers gewonnen van CP onder 20, maar de welverdiende douche moet nog even wachten. De hele spelersgroep moet eerst verschijnen voor de camera, daarna volgt nog een interview. Maar klagen? Welnee! "Het EK komt er aan, dat merk je aan alles."

IJsland verslaat Onder 16 na strafschoppen
Speelsters onder 16 is zondag als vierde geëindigd op het Nordic Tournament in Noorwegen. In de strijd om de derde en vierde plaats bleek IJsland, nadat beide ploegen in de reguliere speeltijd niet tot scoren kwamen, beter in het nemen van de strafschoppen: 4-5.