donderdag 5 juli 2018

Startups gezocht op grootste AgriFood-event van Ierland

Van 18 t/m 20 september 2018 vinden de National Ploughing Championships plaats in Tullamore, Ierland. Dit is hét AgriFood-event van Ierland en tevens het grootste openluchtevenement op het gebied Landbouw van Europa.

Miljoeneninvestering in diplomatieke posten
Het kabinet investeert fors in versterking van Nederlandse ambassades en consulaten wereldwijd. Ook zet de overheid dit jaar eerste stappen voor het Loket Buitenland: een loket waar Nederlanders in het buitenland 24 uur per dag, 7 dagen in de week terecht kunnen.

Admiraal Rob Bauer, Commandant der Strijdkrachten, op officieel bezoek in Duitsland
Admiraal Rob Bauer, Commandant der Strijdkrachten van het Koninkrijk der Nederlanden, was dinsdag op een officieel bezoek in Berlijn bij zijn collega Generaal Eberhard Zorn, de Generaal-Inspecteur van de Bundeswehr.

Sluitingsdagen in juli 2018
De ambassade zal gesloten zijn op donderdag 5 juli en vrijdag 6 juli. Voor noodgevallen kunt u het noodnummer bellen: +420 233 015 200 of +31247 247 247.

Afro-Braziliaanse vrouwen op weg naar een 50-50 planeet
Vorige maand vonden er in Brasília verschillende activiteiten plaats in het teken van de week van de 'Mulheres Negras rumo a um Planeta 50-50 em 2030'. UN Women organiseerde in samenwerking met het 'Comitê Mulheres Negras Rumo a um Planeta 50-50 em 2030' drie productieve dagen waarin vergaderd en gedebatteerd werd om de rol van de Afro-Braziliaanse vrouw te verbeteren.