maandag 13 augustus 2018

Bosbranden in Portugal

Voor officiële informatie kunt u de volgende website raadplegen: http://www.prociv.pt/en-us/Pages/default.aspx

UPDATE: Situatie Lombok
Op zondag 5 augustus is het Indonesische eiland Lombok getroffen door een zware aardbeving waarbij vele Indonesische doden en gewonden zijn te betreuren. Voor alle getroffen Nederlanders op Lombok en de Gili eilanden komt langzaam maar zeker een oplossing. Zeker 300 Nederlanders zijn inmiddels vanuit Lombok en de Gili-eilanden geëvacueerd of zijn vertrokken.

Canal Parade: Klapstuk van een maand vol LHBTI-activiteiten
Afgelopen zaterdag voeren 28 medewerkers van het Ministerie van Buitenlandse Zaken mee tijdens de Canal Parade van Pride Amsterdam. Secretaris generaal van het ministerie van Buitenlandse Zaken, Joke Brandt, ging mee als vertegenwoordiger van alle SG's binnen de Rijksoverheid.

'Embassies 4 You', de pop-up ambassade op Sziget
Jaarlijks vindt in augustus één van de grootste muziekfestivals in Europa plaats; het Sziget-festival. Ook dit jaar worden ruim 500.000 bezoekers, waaronder ruim 14.000 Nederlanders, verwacht op het Óbuda-eiland in de Hongaarse hoofdstad Boedapest. Twee speciale festivaltreinen, de Sziget Express, en verschillende bussen zullen op het traject tussen Nederland en Hongarije worden ingezet.

Vakantietip: zomerboek voor in de koffer
Voor de zonnige vakanties van 2018 geven medewerkers van Buitenlandse Zaken een paar leestips. Deel 3 van een miniserie.