woensdag 29 augustus 2018

De consulaire afdeling is geopend op dinsdag 21 augustus 2018

The consulaire afdeling van de ambassade blijft aanstaande dinsdag 21 augustus geopend voor iedereen met een reeds gemaakte afspraak en voor consulaire vragen. De consulaire afdeling is gesloten op woensdag 22 augustus 2018. Vanaf donderdag 23 augustus 2018 zijn we weer open.

Ambassade Paramaribo niet telefonisch bereikbaar op 24 augustus
De ambassade in Paramaribo is op vrijdag 24 augustus 2018 niet telefonisch bereikbaar als gevolg van werkzaamheden. Wel kunt u vrijdag de ambassade gewoon per e-mail bereiken: prm@minbuza.nl. We doen ons best om u zo snel mogelijk te antwoorden.

Diplomatie op de fiets in Maleisië
Zo'n 150 fietsers in oranje truien trapten op zaterdag 18 augustus door Melaka, een historische kuststad in Maleisië. De groep medewerkers van de ambassade in Kuala Lumpur, Maleisiërs en diplomaten vroeg met het Melaka Heritage Cycling Event aandacht voor de fiets als alternatief vervoermiddel en voor ontwikkelkansen in de nieuwe haven. Een van de resultaten van het event: een autovrije zondag per maand!

6th Orange Trade Mission Fund
For the 6th time the registration for the Orange Trade Mission Fund (OHMF) opens. Entrepreneurs who dream of becoming successful in a foreign country can see their dream come true. The 10 SME's that win the OHMF are assured of a year of advice and help from fund partners ING, MKB-Nederland, KLM and the Ministry of Foreign Affairs and our network of missions. Registration is open till September 9th, 2018.

Herdenking WO II Menteng Pulo
In Jakarta werd op 15 augustus het einde van de Tweede Wereldoorlog herdacht op het Ereveld Menteng Pulo. Na een vlaggenceremonie legde Ferdinand Lahstein namens het Koninkrijk der Nederlanden een krans ter nagedachtenis aan de slachtoffers van het oorlogsgeweld.