woensdag 1 augustus 2018

Ons Oranje! Superieur Oranje naar halve finales EK CP-voetbal

Superieur Oranje naar halve finales EK CP-voetbal
De bewonderende kreten zijn niet van de lucht, zondagmiddag in Zeist. Net als het applaus, dat met enige regelmaat van de tribune afklatert. Dat applaus is dikterecht. Oranje speelt voor de pauze superieur tegen en zelfs mét Noord-Ierland, wint met 7-0 en plaatst zich zodoende voor de halve finales van het EK.

Vrouwen onder 20 eindigt WK-voorbereiding met gelijkspel tegen Japan
Vrouwen onder 20 heeft zondag de laatste oefenwedstrijd in aanloop naar het WK met een gelijkspel afgesloten. Op het veld van De Treffers in Groesbeek werd het 2-2 tegen Japan.

Jeroen Schuitert: 'Wij horen thuis in de halve finale'
Wie hij het liefst tegenkomt in de halve finale? Jeroen Schuitert denkt even na. "Ik heb Rusland - Engeland gezien gisteren. Dat lag heel dicht bij elkaar. Veel maakt het niet uit." Als hij dan toch een keuze moet maken? "Doe maar Engeland. Of toch Oekraïne, die mogen er maar zes opstellen."

CP-team verliest van Ierland en treft Rusland in halve finale
De blessuretijd is al ingegaan wanneer Oranje woensdagavond nog maar een keer aanzet. Vier minuten bedraagt de extra tijd, alles wordt op alles gezet om een nederlaag af te wenden. Aan passie geen gebrek, zowel binnen als buiten de lijnen, maar het blijkt niet genoeg. Ierland wint met 0-1 en treft Oekraïne in de halve finale. Oranje ontmoet vrijdagavond het sterke Rusland.

Rodenburg en Mense geloven in kansen: 'Mogen geen zwakte tonen'
Het is altijd een lastige keuze voor een coach die zich met zijn team al geplaatst heeft voor de volgende ronde. Geef je spelers rust of laat je ze juist spelen om zo in de flow te blijven. En wat te doen met de spelers die op scherp staan? "We hebben het er wel over gehad", bekent Raeven. "Maar uiteindelijk willen we vol voor de groepswinst gaan. Winnen geeft je ook zelfvertrouwen hè."