dinsdag 7 augustus 2018

Pride: LHBTI-activisten delen hun verhaal in Amsterdam

12 LHBTI-activisten uit het Midden-Oosten en Afrika zijn deze week op uitnodiging van het ministerie van Buitenlandse Zaken in Nederland. De activisten vieren Pride, netwerken en delen hun persoonlijke verhaal. 'Ik had twee opties: mezelf verstoppen of de nieuwe situatie gebruiken om andere mensen te helpen'.

Mobiel paspoortstation komt naar North Carolina
Medewerkers van de Ambassade van het Koninkrijk der Nederlanden in Washington, D.C., brengen op 24 en 25 sepember 2018 een mobiel paspoortstation naar Raleigh, North Carolina, voor een Nederlandse paspoort aanvraag sessie.

Vakantietip: zomerboek voor in de koffer
Voor de zonnige vakanties van 2018 geven medewerkers van Buitenlandse Zaken een paar leestips. Deel 2 van een miniserie.

Situatie Lombok
Op zondag 5 augustus 2018 heeft op het Indonesische eiland Lombok in het noorden een zware aardbeving plaatsgevonden. Hierbij zijn doden en gewonden gevallen. Ook is er veel schade aan gebouwen, huizen en wegen. Bent u in dit gebied en heeft u hulp nodig? Neem contact op met het 24/7 BZ Contactcenter altijd bereikbaar via +31 247 247 247 of op Twitter via @247BZ.

Nederlands paspoort of ID-kaart aanvragen in Lyon
In vervolg op de succesvolle proef in maart jongstleden, zal de Nederlandse ambassade in Parijs weer een consulair team afvaardigen met het Mobiele Aanvraagstation (MVA) bestemd voor de aanvraag van reisdocumenten (paspoort en/of identiteitskaart). Deze bijzondere opzet wordt ditmaal georganiseerd in Lyon, en wel op 10 en 11 oktober 2018.