donderdag 6 september 2018

Bent u Nederlander en woont u in het buitenland? Deel uw ervaringen met de dienstverlening van de Nederlandse overheid

Doe mee met onderzoek naar de ervaringen met de dienstverlening van de Nederlandse overheid in het buitenland.

Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken doet onderzoek (uitgevoerd door onderzoeksbureau Kantar Public, voorheen TNS NIPO) naar de ervaringen van Nederlanders in het buitenland met de dienstverlening van de Nederlandse overheid.

Duitsland: Werkbezoek ambassadeur Kingma aan Zr.Ms. Van Amstel
Tijdens de maritieme manifestaties in Hamburg heeft Z.E. Wepke Kingma, ambassadeur van het Koninkrijk der Nederlanden in Duitsland, een werkbezoek aan het fregat Zr. Ms. Van Amstel gebracht.

Duits-Nederlandse samenwerking bij oefenevacuatie
Het Duitse Seebataillon en Zr. Ms. Karel Doorman oefenden deze week grootschalige evacuatieoperaties. Schneller Adler was tot dit jaar een volledig Duitse oefening. Dat deze nu samen met de Koninklijke Marine gebeurde, staat symbool voor de geïntensiveerde samenwerking tussen beide strijdkrachten.

Licht is altijd aan op 24/7 BZ Contact Center
Het 24/7 BZ Contact Center is altijd wakker, schrijft het AD. 24 uur per dag, alle dagen van de week, helpt het Contact Center Nederlanders die in het buitenland in de problemen zijn geraakt. Of die thuis zijn, en een vraag hebben over bijvoorbeeld hun paspoort. Bijna iedereen kan geholpen worden. Maar soms zijn er ingewikkelder problemen. Dan wordt er snel geschakeld met de lokale autoriteiten en de ambassade.