dinsdag 11 september 2018

Handelsmissie naar Colombia met minister-president Rutte, minister Bruins, minister Schouten, minister Ruiz-Maduro (Aruba) en minister Martina (Curaçao)
Wilt u zakendoen in Colombia of bestaande contacten uitbreiden? Ga dan van zondag 25 tot en met donderdag 29 november mee met de handelsmissie naar Colombia.

Jongerendebat over de verkiezingen in Zweden
De Nederlandse Ambassade in Zweden stond op de avond van donderdag 6 september in het teken van de Zweedse verkiezingen op zondag 9 september. Tijdens deze "crash course" over Zweedse politiek gingen vijf vertegenwoordigers van politieke jongerenpartijen met elkaar in debat, waarbij zij onder meer spraken over de thema's klimaat en integratie.

Benoeming ambassadeur
De ministerraad heeft op voorstel van minister Blok van Buitenlandse Zaken ingestemd met de benoeming van een nieuwe ambassadeur in Turkije. De benoeming is pas definitief als de Turkse regering haar goedkeuring eraan heeft verleend.

Economische nieuwsbrief, Augustus - september 2018
Deze maand o.a.: - Presentation of poultry study results; - Positive earnings in 2017 for three Dutch financials; - Main macro-economic developments of DRC from May to June 2018: positive, but poverty gets worse; - SDG Partnership facility (SDGP).

Houd rekening met orkaan boven Cariben
Reist u naar of bent u in de Cariben? Deze week trekt orkaan Isaac over het Caribische gebied. Blijf op de hoogte van de situatie via het reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken.