donderdag 20 september 2018

Koning en Koningin brengen streekbezoek aan Schouwen-Duiveland en Tholen

Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander en Hare Majesteit Koningin Máxima brengen dinsdag 16 oktober 2018 een streekbezoek aan Schouwen-Duiveland en Tholen in de provincie Zeeland. Zeeland bestaat uit eilanden verbonden door dijken, dammen en de Deltawerken. Deze ligging is bepalend voor het landschap, het karakter van de bevolking, de economie en de toegankelijkheid van voorzieningen. Met innovatieve oplossingen op het gebied van natuurontwikkeling, toerisme, energieopwekking en het versterken van de leefbaarheid, heeft de provincie de bedreigingen van het water omgezet in kansen voor de toekomst. Het Koninklijk Paar bezoekt achtereenvolgens Renesse, Kerkwerve, Bruinisse, Sint Philipsland, Sint-Annaland en Tholen.

Koningin Máxima bij rondetafeldiscussie DNB over regulering technologische financiële innovaties
Hare Majesteit Koningin Máxima heeft woensdag 19 september, in haar functie van speciale pleitbezorger van de VN secretaris-generaal voor inclusieve financiering voor ontwikkeling bij De Nederlandsche Bank (DNB), in Amsterdam deelgenomen aan een internationale rondetafeldiscussie over de regulering van technologische innovaties in de financiële dienstverlening.