vrijdag 7 september 2018

Ons Oranje! Afscheid Kuyt en Van der Vaart rondom Nederland - Duitsland

Afscheid Kuyt en Van der Vaart rondom Nederland - Duitsland
De KNVB neemt rondom het Nations League-duel met Duitsland afscheid van twee grootheden van het Nederlands voetbal die zowel voor hun clubs in binnen en buitenland als Oranje ontzettend veel hebben betekend: Dirk Kuyt en Rafael van der Vaart.

Oranjevrouwen in halve finale play-offs WK tegen Denemarken
Het Nederlands vrouwenelftal begint de halve finales van de WK-kwalificatie play-offs met een thuiswedstrijd tegen Denemarken. Dat is de uitkomst van de loting vrijdagmiddag in het Zwitserse Nyon. De winnaar van het tweeluik speelt in de finale tegen de winnaar van de andere halve finale, Zwitserland - België, om de laatste Europese plek op het WK 2019 in Frankrijk.

Ryan Babel knokt zich terug naar vijftig interlands
In de schaduw van het afscheid van Wesley Sneijder was er ook een schaal voor Ryan Babel (31). Hij speelde tegen Peru zijn vijftigste interland. "Ik denk niet dat veel mensen hadden verwacht dat ik dat nog zou halen."

Onder 17 begint met gelijkspel tegen Duitsland
Peter van der Veen heeft aan zijn eerste wedstrijd als coach van Oranje onder 17 een punt overgehouden. In de openingswedstrijd van het vierlandentoernooi tegen gastheer Duitsland werd het 2-2. Oranje was daarmee de meest gelukkige. De gelijkmaker viel namelijk pas in de extra tijd.

Onder 18 heeft Frankrijk in de tang, maar scoort niet
Het Nederlands elftal voor spelers onder 18 jaar heeft zich op het vierlandentoernooi in Limoges goed hersteld van de beroerde start. Met een 0-0 gelijkspel tegen het thuisspelende Frankrijk nam Onder 18 vrijdagavond revanche voor het 3-0 verlies eerder in de week tegen Engeland.