vrijdag 7 september 2018

Ons Oranje! Oranje geeft Sneijder afscheid met glans

Oranje geeft Sneijder afscheid met glans
Een afscheid met glans moest het worden. En dat werd het uiteindelijk ook. Het Nederlands elftal versloeg donderdagavond Peru in een oefenduel (2-1) en nam zo op gepaste wijze afscheid van haar recordinternational: Wesley Sneijder.

Jong Oranje blijft steken op gelijkspel tegen Engeland
Jong Oranje is er niet in geslaagd om de cruciale uitwedstrijd tegen Engeland in winst om te zetten. De equipe van de debuterende KNVB-coach Erwin van de Looi speelde met 0-0 gelijk en lijkt zich in de resterende drie duels te moeten gaan richten op plek twee en een plaats in de play-offs.

Van de Looi: 'Moeten gewoon drie keer gaan winnen'
Erwin van de Looi debuteerde donderdagavond als coach van Jong Oranje met een 0-0 gelijkspel in en tegen Engeland. Een terechte uitslag, zo constateerde hij. "We zijn voor drie punten gegaan, maar uiteindelijk moet je tevreden zijn met deze uitslag."

Indrukwekkend eresaluut bondsridder Sneijder
Met een indrukwekkend eresaluut heeft Wesley Sneijder na zijn 134e interland afscheid genomen van het Nederlands elftal en haar legioen. Met een programma na afloop van Nederland-Peru, waarin Sneijder voor het laatst het Oranje-shirt droeg, zwaaide het publiek de recordinternational nog één keer uit. En werd hij benoemd tot bondsridder.

Aftermovie: nog een keer Wesley Sneijder in Oranje
Nederland - Peru zal de historie ingaan als de wedstrijd waarin het Oranjelegioen afscheid nam van Wesley Sneijder. De speler wel te verstaan, want het Oranjelegioen heeft er een lid bij. Vanaf nu zal Wesley Sneijder zich melden op het Oranjeplein. Hopelijk om te zien dat de nieuwe generatie net zo veel meemaakt als hij in 15 jaar Oranje.