maandag 10 september 2018

Ons Oranje! Oranje onder 17 ongelukkig onderuit tegen Italië

Oranje onder 17 ongelukkig onderuit tegen Italië
Oranje onder 17 is er niet in geslaagd om de goede start van het vierlandentoernooi tegen Duitsland een vervolg te geven tegen Italië. Na het 2-2 gelijkspel tegen de oosterburen, volgde nu een 2-1 nederlaag. Maar hoewel de punten naar de Italianen gingen, ontving Oranje de complimenten voor het vertoonde spel.

Frenkie de Jong debuteert in basis tegen Frankrijk
Bondscoach Ronald Koeman heeft drie wijzigingen doorgevoerd in de opstelling van Oranje voor het duel tegen Frankrijk. Frenkie de Jong zal voor het eerst aan de aftrap verschijnen bij een wedstrijd van het Nederlands elftal.

Nipt verlies voor goed spelend Oranje
Het Nederlands elftal heeft bij de start van nieuwe Nations League een prima indruk achtergelaten. Weliswaar was wereldkampioen Frankrijk met 2-1 te sterk, maar de indruk die Oranje in de tweede helft achterliet, is veelbelovend.

Virgil van Dijk genomineerd voor Wereldelftal
Virgil van Dijk is genomineerd voor het FIFA FIFpro Wereldelftal. De aanvoerder van Oranje staat op een lijst van 55 kandidaten, waarvan 20 verdedigers. Het is de eerste keer dat Van Dijk op de lijst staat.

Konterman ontbreekt bij Onder 20, Teixeira vervanger
Bert Konterman zal vanavond niet op de bank zitten bij Oranje onder 20 tijdens de wedstrijd tegen Engeland. De vader van Konterman is vandaag overleden. Virgilio Teixeira neemt de taak van hoofdcoach vanavond over.