maandag 17 september 2018

Turks en Nederlands ontwerp schitteren tijdens Co-Design

Turkije is deze herfst twee maanden dé ontmoetingsplaats voor Nederlands en Turks design. Tussen 20 september en 20 november 2018 organiseert het Nederlandse consulaat-generaal in Istanbul een reeks activiteiten onder de noemer 'Co-design; Desigining our livable cities together.'

Stage economische diplomatie Lima
Voor de periode van januari tot juni 2019 is de Nederlandse Ambassade te Lima op zoek naar een stagiair(e) economische diplomatie. Interesse? Solliciteer dan vóór 1 oktober 2018 via lim-ea@minbuza.nl.

Paspoortaanvraag bij negende bitterballenborrel op 29 november te Phuket
De Nederlandse ambassade biedt op donderdag 29 november a.s. de mogelijkheid om op Phuket een nieuw paspoort aan te vragen voorafgaand aan de negende Bitterballenborrel. Indien u van deze mogelijkheid gebruik wilt maken, kunt u zich tot uiterlijk 15 november per e-mail aanmelden (ban-ca@minbuza.nl). U ontvangt dan het tijdstip van de afspraak en verdere instructies.

Veel Dutch Design op London Design Festival
Dutch Design is dit jaar zeer goed vertegenwoordigd op het London Design Festival, in september 2018. Meer dan dertig Nederlandse ontwerpers presenteren hun werk in de Britse hoofdstad en krijgen zo toegang tot ontwerpdeskundigen van over de hele wereld. Londen is deze maand is de plek voor iedereen die geïnteresseerd is in designtrends.

Houd rekening met tyfoon boven Filippijnen, Taiwan, Hong Kong en Macau
Bent u in of reist u naar de Filippijnen, Taiwan, Hong Kong of Macau? Deze week trekt tyfoon Mangkhut over deze gebieden. Het gaat om een zeer krachtige en gevaarlijke orkaan. Mangkhut bereikt in het weekend van 15 en 16 september 2018 de Filippijnen en trekt daarna verder.