maandag 8 oktober 2018

Het Groot Dictee der Nederlandse Taal | 23 Oktober 2018

ED18-5-30-Annejet.jpg

This upcoming TNC event is in the Dutch language.

Dear Nederlandse Nederlandse,

Zet uw tanden in complexe spellingkwellingen en test uw kennis van de Nederlandse taal op dinsdag 23 oktober, tijdens de eerste editie van Het Groot Dictee der Nederlandse Taal van The Netherland Club of New York.

Speciaal voor het TNC-dictee heeft schrijver Merijn de Boer (o.a. 't Jagthuys) een op New York geïnspireerde spellingsheikele tekst geschreven. Terwijl hij deze voordraagt, is aan u de uitdaging deze zonder (al te veel) taalfouten op papier te zetten.

De deskundige jury, bestaande uit Wijnie de Groot (universitair docent Nederlandse taal – Columbia University NY), Carola Schoor (Neerlandicus | Promovendus: Taalgebruik in de Politiek) ziet toe op een eerlijk verloop van de taalstrijd.

Terwijl u vervolgens kunt evalueren en ontspannen aan de bar zal het dictee direct worden nagekeken, om daarna de juiste antwoorden met u te bespreken. Tot slot wordt de winnaar van de eerste editie van TNC's Groot Dictee der Nederlandse Taal bekend gemaakt. Voor hem of haar, wacht mooie, passende prijs en uiteraard de 'eeuwige roem'.

Merijn-de-Boer2.jpg
- Merijn de Boer

Als u wilt deelnemen aan Het Groot Dictee der Nederlandse Taal,
meldt u zich dan aan via de onderstaande registratie link.

Register-here (Eng).jpg

Balk - WHEN 2.png
Dinsdag
23 Oktober 2018