woensdag 10 oktober 2018

Ons Oranje! Beerensteyn schiet Oranjevrouwen naar finale play-offs

Beerensteyn schiet Oranjevrouwen naar finale play-offs
De OranjeLeeuwinnen hebben zich gekwalificeerd voor de finale van de play-offs om deelname aan het WK. In Denemarken werd met 1-2 gewonnen, door twee doelpunten van Lineth Beerensteyn.

Vrouwen onder 19 sluit kwalificatieronde af met derde zege
De druk was er al een beetje vanaf. Vrouwen onder 19 was na de simpele zeges op Albanië (12-0) en Wit-Rusland (4-0) al zeker van de volgende EK-kwalificatieronde, maar wilde het minitoernooi goed afsluiten. Dat lukte. In Uden werd Polen met 3-0 opzij gezet. Lynn Wilms en Joëlle Smits scoorden in de openingsfase, Kerstin Casparij sloot de rij in de slotminuten.

24 Spelers in voorlopige selectie zaalteam
Het Nederlands zaalvoetbalteam speelt op maandag 29 oktober en dinsdag 30 oktober een oefeninterland tegen Zweden. Het eerste duel is in Enkoping. Een dag later speelt de ploeg in Uppsala. Bondscoach Max Tjaden heeft 24 spelers opgenomen in zijn voorlopige selectie.

Maandag meer informatie over finale play-offs
Zwitserland is de laatste horde die genomen moet worden door de OranjeLeeuwinnen om zich te kwalificeren voor het WK in Frankrijk. De ploeg van bondscoach Sarina Wiegman speelt achtereenvolgens een thuis- en een uitwedstrijd in de finale van de play-offs.

Onder 19 begint kwalificatieronde met zege op Faeröer
Oranje onder 19 is het EK-kwalificatietoernooi in Ierland begonnen met een 5-0 zege op Faeröer. Het duel werd beslist in een tijdsbestek van twintig minuten, vlak voor en na de rust. "Als je 5-0 wint in je eerste wedstrijd, dan heb je het gewoon prima gedaan", vond KNVB-coach Maarten Stekelenburg.