zaterdag 6 oktober 2018

Ons Oranje! Kopgoals bezorgen Oranjevrouwen winst tegen Denemarken

Kopgoals bezorgen Oranjevrouwen winst tegen Denemarken
De OranjeLeeuwinnen zijn goed begonnen aan de play-offs voor deelname aan het WK. In Breda werd er met 2-0 gewonnen door kopgoals van Beerensteyn en Van de Sanden.

Definitieve selectie Onder 19 voor eerste kwalificatieronde EK 2019
KNVB-coach Maarten Stekelenburg heeft de definitieve selectie van Oranje onder 19 bekendgemaakt. De 20-koppige selectie van Stekelenburg speelt op 10, 13 en 16 oktober in de eerste kwalificatieronde voor het EK 2019. Onder 19 speelt in Ierland achtereenvolgens tegen Faeröer, Bosnië & Herzegovina en het gastland.

Aftermovie: Breda schreeuwt OranjeLeeuwinnen naar overwinning
Na de teleurstellende nederlaag tegen Noorwegen was het toch even afwachten hoe de OranjeLeeuwinnen voor de dag zouden komen in de play-offs. Maar vanaf de eerste minuut liet het team er geen twijfel over bestaan dat het klaar was voor de test tegen Denemarken.

Van der Vaart vertelt: Een terugblik op 13 jaar in Oranje
Vandaag, zaterdag 6 oktober, is het precies zeventien jaar geleden dat Rafael van der Vaart debuteerde in Oranje. Volgende week zaterdag neemt hij afscheid, na afloop van de interland tegen Duitsland. In een uitgebreid interview blikt hij terug op zijn carrière in het Nederlands elftal.

Vrouwen onder 19 zet ook Wit-Rusland opzij
Vrouwen onder 19 heeft ook haar tweede wedstrijd op het EK-kwalificatietoernooi in eigen land gewonnen. In Groesbeek was de equipe van coach Jessica Torny met 4-0 te sterk voor Wit-Rusland. Daarmee is kwalificatie voor de eliteronde veiliggesteld, na een wedstrijd die coach en speelsters wel gespreksstof voor de komende dagen opleverde.