vrijdag 5 oktober 2018

Ons Oranje! Kwartet debutanten in selectie Oranje

Kwartet debutanten in selectie Oranje
De selectie van het Nederlands elftal voor de duels met Duitsland en België telt vier nieuwe gezichten: Arnaut Danjuma Groeneveld (Club Brugge) en de PSV'ers Steven Bergwijn, Denzel Dumfries en Pablo Rosario. In tegenstelling tot debutanten Bergwijn, Groeneveld en Rosario, behoorde Dumfries niet tot de 31-koppige voorselectie.

Selectie Jong Oranje voor duels tegen Letland en Oekraïne
Erwin van de Looi heeft twintig spelers opgenomen in zijn definitieve selectie voor Jong Oranje. Op vrijdag 12 oktober speelt de ploeg in het Skonto Stadion in Riga tegen Letland. Vier dagen later volgt het duel tegen Oekraïne op De Vijverberg. Beide EK-kwalificatiewedstrijden beginnen om 18.30 uur.

Selectie Onder 20 voor wedstrijden tegen Duitsland en Polen
Het Nederlands elftal voor spelers onder 20 jaar oefent op 12 oktober in Essen tegen Duitsland (aftrap 17.30 uur). Vier dagen later treft de ploeg Polen in Katwijk. Dit duel begint om 19.00 uur. KNVB-coach Bert Konterman heeft twintig spelers opgenomen in de selectie voor beide duels.

Visser maakt selectie Onder 18 bekend
Het Nederlands elftal voor spelers onder 18 jaar oefent donderdag 11 oktober tegen Tsjechië. KNVB-coach Mischa Visser heeft 18 spelers opgenomen in zijn selectie voor dit duel.

Loes Geurts onder de lat bij Oranjevrouwen
Loes Geurts staat in de thuiswedstrijd tegen Denemarken onder de lat bij de OranjeLeeuwinnen. De 117-voudig international staat daarmee voor het eerst sinds juni 2017 in het doel bij Oranje.