zondag 25 november 2018

NVT Nieuws 14: Sinterklaas, Zeezicht, Film-enquête, Borrel

Layout niet goed? Klik hier om deze nieuwsbrief in uw reguliere webbrowser te bekijken.

NIEUWSBRIEF NR: 14 DATUM: 25 november 2018

Hoor wie klopt daar?

Vergeet niet dat Sinterklaas ons op 5 december op het ambassadeterrein tussen 10 en 12 uur komt bezoeken. Wacht niet te lang en meld u snel aan! Stuur uiterlijk 27 november 2018 een e-mail met opgave van voor- en achternaam van alle deelnemers (van de kinderen tevens de leeftijd) naar sinterklaas@nvtbangkok.org. De toegangsprijs is 200 baht voor leden van de NVT, 500 baht voor niet-leden. Kinderen onder begeleiding gratis.

Help ons zoveel mogelijk landgenoten te bereiken door de facebookpagina en het evenement te "liken".

Sinterklaas

Vergeet niet het volgende mee te nemen:

• één paspoort per familie (vanwege veiligheidsinstructies ambassade); zonder paspoort en zonder aanmelding vooraf krijgt u geen toegang.
  • één extra schoen per kind voorzien van voornaam, achternaam en leeftijd.
  • maar: neem in tegenstelling tot eerder bericht geen cadeautjes mee voor de kinderen; geef deze na afloop thuis

Betreft:Sinterklaas
  Tijd:2018-12-05 10:00−12:00
deur open vanaf 09:15
  Plaats:Nederlandse ambassade
  Adres:15 Soi Tonson
  BTS:Chit Lom, uitgang 4

Film: Enquête

Na een extra indringende oproep werd de laatste filmavond van de NVT beter bezocht dan de paar voorafgaande. Daarom heeft de filmcommissie besloten de activiteit voort te zetten. Ze wil graag weten welke films de interesse zouden wekken, en heeft daarom een enquête opgesteld die u in de bijlage aantreft. Deze bestaat uit twee gedeelten: (i) een keuzemenu van films en (ii) wat aanvullende vragen. Belangstellenden wordt verzocht om deze enquête ingevuld terug te sturen naar de filmcommissie onder film@nvtbangkok.org, en wel vóór 15 december. Als er problemen zijn met het aankruisen van films, zet uw lijst dan direct in de e-mail.

film

Zeezicht op stap

Een mini-enqu≖te onder de deelnemers heeft opgeleverd dat de meesten voorkeur geven aan ochtendbijeenkomsten. Er kwamen een aantal aardige ideeën voor uitstapjes.

Dinsdag 4 december willen de Zeezicht-bezoekers die onder het genot van een kop koffie met elkaar bespreken. Om een start te maken zouden we daarna de nieuwe MRT paarse (purple) lijn willen gaan verkennen tot aan Central Plaza West Gate in Nonthaburi.

Tip: Neem je MRT en BTS card mee. In de Central Plaza West Gate shopping mall kunnen we dan (op eigen kosten) bij IKEA lunchen voordat we weer terug de stad in reizen.

Ken je nog mensen die geïnteresseerd zijn in onze sociëteit Zeezicht, neem ze gerust mee. Tot dinsdagmorgen 4 december om 11 uur in the Captain's Pub aan Sukhumvit 29 voor onze volgende Zeezicht. Verdere vragen? Stuur een e-mail.

westgate

Maandborrel

We denken dat het gaat gebeuren. En dat nog wel op zijn naamdag. Want hij voelt zich thuis in de Captain's Pub als de beschermheilige van schippers, scheepbouwers, vissers, gevangenen, ten onschuldig veroordeelden, advocaten, deurwaarders, bankiers, dokwerkers, graanhandelaars, kuipers, wijnhandelaars, schilders, parfumeurs, apothekers, bakkers, clerici, vrijers, kinderen en kooplieden.

Als het lukt viert de Goedheiligman zijn naamdag dit jaar op de dag zelve tijdens de maandborrel van de NVT. Van stoute mensen heeft hij de buik vol en hij zal zich alleen met lieve gelovigen bemoeien. Vanwege de te verwachten winterkou is er erwtensoep in de aanbieding voor slechts 120 baht. Alweer goedkoper dan vorig jaar. Bij de NVT zit je gebakken!

Sint

Dus kom er eens kijken, laat deze kans niet lopen. U hoeft geen cadeautjes te kopen. Oh ja. Beschermheilige van de gevangenen: denkt u nog eens aan boeken voor de Nederlandse gevangenen in Thailand. Lever ze af bij de Green Parrot en Eric Rosenbaum doet de rest. De gevangenen zullen u dankbaar zijn.

Betreft:NVT Borrel
  Tijd:2018-11-01 19:00
  Plaats:Captain's Pub
in Mermaid Hotel
  Adres:6 Sukhumvit Soi 29
  BTS:Asok, Phrom Phong
  MRT:Sukhumvit

De NVT publiceert haar activiteiten ook op de Website, Facebook en YouTube.

Mede mogelijk gemaakt door onze sponsors:

PlatinaGoud
B-Quik KIS
ZilverBrons
Spirit Cinevideo Thailand AA Insurance Brokers Europcar
3 October Vereeniging Vischu.com

Dit is een nieuwsbrief van de Nederlandse Vereniging Thailand. U ontvangt deze nieuwsbrief omdat u wel eens contact heeft gehad met de NVT. Deze wordt telkens aan leden, maar soms ook aan een wijdere kring verstuurd. Als u geen prijs stelt op volgende edities, stuur dan een lege e-mail via deze knop, of antwoord op deze mail met als boodschap "Stop Nieuwsbrief NVT".