woensdag 7 november 2018

Ons Oranje! Training van Oranje bijwonen? Meld je aan!

Training van Oranje bijwonen? Meld je aan!
In aanloop naar de UEFA Nations League-duels met Frankrijk en Duitsland traint het Nederlands elftal op de KNVB Campus. Een van die trainingen, op maandag 12 november, is openbaar.

Internationale zaalvoetbaltop in Sittard
Begin december is de Topsporthal Fitland Xl in Sittard drie dagen lang het toneel van internationaal topzaalvoetbal. Zowel het Nederlands vrouwenzaalvoetbalteam als de mannen spelen een dubbele interland tegen Tsjechië.

Bezoekersinformatie Nederland-Frankrijk
Het is een cruciale wedstrijd voor Oranje in de Nations League. Nederland en Frankrijk gaan vrijdag 16 november in De Kuip de strijd met elkaar aan. Bij een overwinning wordt de achterstand op de wereldkampioen verkleind tot één punt. En misschien net zo belangrijk: dan is Oranje zeker van lijfsbehoud in Divisie A.

Folkertsma vervangt geblesseerde Worm bij OranjeLeeuwinnen
Bondscoach Sarina Wiegman kan tijdens de play-offwedstrijden tegen Zwitserland niet beschikken over Siri Worm. De verdediger heeft op zondag 4 november tijdens de wedstrijd van haar club Everton tegen Yeovil Town een kuitblessure opgelopen. Nader onderzoek heeft uitgewezen dat ze tijdens deze interlandperiode niet inzetbaar is. Worm wordt vervangen door Sisca Folkertsma (FC Twente).

Vrouwen onder 19 gelijk tegen Verenigde Staten
Vrouwen onder 19 heeft vanavond in Vriezenveen in een oefeninterland met 1-1 gelijk gespeeld tegen de Verenigde Staten. Op het terrein van DETO scoorde Romee Leuchter vlak voor rust de 1-0. Reilyn Turner maakte in de 51e minuut namens de USA gelijk. Over twee dagen volgt een tweede ontmoeting met de Amerikaanse leeftijdsgenoten, eveneens in Vriezenveen.