woensdag 21 november 2018

Regeringsdialoog tussen Nederland en Noordrijn-Westfalen

Op maandag 19 november vindt in Düsseldorf overleg plaats tussen afvaardigingen van de regeringen van Nederland en de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen. Tijdens deze regeringsdialoog, die voor de  eerste keer plaatsvindt, wordt gesproken over het versterken en verdiepen van de strategische samenwerking op verschillende terreinen.

Minister Hoekstra ontmoet Centeno, Le Maire en Scholz
Eurogroepvoorzitter Mário Centeno komt woensdag 21 november naar Den Haag voor een ontmoeting met minister van Financiën Wopke Hoekstra. De dag erna reist Hoekstra naar Berlijn en Parijs voor overleg met zijn Duitse en Franse collega's; Olaf Scholz en Bruno Le Maire. Onderwerp van gesprek is het versterken van de eurozone, bijvoorbeeld via een grotere rol voor het noodfonds ESM. Ook wordt er gesproken over actuele thema's.

Centralisatie consulaire dienstverlening Consulaat Generaal in Dubai per 1 januari 2019
Beste Nederlanders in de Verenigde Arabische Emiraten, Het ministerie heeft besloten de consulaire dienstverlening van de Verenigde Arabische Emiraten vanaf 1 januari 2019 volledig te centraliseren bij het Consulaat Generaal in Dubai. Een professioneel team van consulaire medewerkers is hier beschikbaar om u van dienst te zijn.

Vacature Stageplek Economische Diplomatie
Voor de stage periode 1 februari  – 31 juli 2019 (enige flexibiliteit) is de Nederlandse ambassade in Lima op zoek naar een stagiare voor het economisch team. Solliciteer nu voor 1 december.

Aanvraag reisdocumenten: bezoeken consulair team ambassade Madrid aan de regio in 2019
Vooraankondiging: Paspoortaanvragen in Spanje moeten normaal gesproken op afspraak bij de Nederlandse ambassade in Madrid worden ingediend. Net als in voorafgaande jaren zal het consulair team van de ambassade Madrid naar de regio reizen om de aanvragen van reisdocumenten  (paspoort en/of identiteitskaart (NIK)), in behandeling te nemen. De voorlopige planning is als volgt:  Balearen:  maart  Canarische eilanden:       mei ...