maandag 26 november 2018

VN Veiligheidsraad overdracht Nederland aan Duitsland

Gisteravond vond op de Nederlandse ambassade in Berlijn een publieksevenement plaats over de Nederlandse en Zweedse rol als niet-permanente leden van Veiligheidsraad van de Verenigde Naties (VNVR) en de lessons learnt die het Duitse Ministerie van Buitenlandse Zaken konden worden meegegeven nu Duitsland zich voorbereid op zijn niet-permanente lidmaatschap (2019-2021).

Dag van de Ondernemer | Nederlandse ondernemers in Chili
Ondernemers verdienen een dag waarop ze worden bedankt voor hun lef en doorzettingsvermogen. Daarom heeft MKB-Nederland elke derde vrijdag van november uitgeroepen tot 'Dag van de Ondernemer'. Dit jaar worden de ondernemers op vrijdag 16 november in het zonnetje gezet. In het kader van de Dag van de Ondernemer, heeft de Nederlandse ambassade in Santiago de Chili een bezoek gebracht aan vier Nederlandse ondernemers. De ambassade besloot  met iedere ondernemer een kort filmpje op te nemen, zowel...

Netherlands Mission in the United Arab Emirates closed on Sunday 2 December 2018
The Embassy in Abu Dhabi and the Consulate-General in Dubai will be closed for the UAE National Day on Sunday 2 December 2018.

Nederland partner Berlin Security Conference
De 'Berlin Security Conference' (BSC) is een jaarlijkse bijeenkomst op veiligheids- en defensiegebied. Dit jaar vindt de BSC plaats op 27-28 november 2018. Het thema van BSC-2018 is 'European Security and Defence – remaining transatlantic, acting more European'. De Europese defensiesamenwerking en de trans-Atlantische band staan centraal.

Zestien dagen actie tegen vrouwengeweld
Het Binnenhof kleurt vanaf vanavond 16 dagen oranje als symbool tegen vrouwengeweld. Minister van Handel en Ontwikkelingssamenwerking Sigrid Kaag geeft dan samen met de Haagse burgemeester Pauline Krikke het startsein voor de VN-campagne Orange the World.