dinsdag 8 januari 2019

Ons Oranje! 2018 in cijfers: het jaar van de strafschop

2018 in cijfers: het jaar van de strafschop
Op de laatste dag van het jaar blikken we nog één keer terug op 2018 aan de hand van statistieken. Het was het jaar waarin het Nederlands elftal de poule in de Nations League won, waarin de OranjeLeeuwinnen zich kwalificeerden voor het WK en Oranje onder 17 het Europees kampioenschap in Engeland won.

Voorlopige selectie Vrouwen onder 19 voor oefenduels in Portugal
KNVB-coach Jessica Torny heeft de voorlopige selectie bekendgemaakt voor de oefeninterlands van Vrouwen onder 19 tegen Noorwegen (18 januari) en Engeland (20 januari).

Eerste Nieuwjaarswedstrijd prooi voor ex-OranjeLeeuwinnen
De Nieuwjaarswedstrijd bij de Koninklijke HFC is al jaren een traditie voor de ex-internationals van Oranje. Dit jaar maakten voor het eerst ook de vrouwelijke ex-internationals hun opwachting. In een spannende wedstrijd wonnen zij met 3-4 van de Royal Haarlem All-Stars.

Oranjevrouwen met 25-koppige selectie naar Zuid-Afrika
Bondscoach Sarina Wiegman heeft 25 speelsters uitgenodigd voor het trainingskamp in Zuid-Afrika (14-21 januari), de eerste voorbereidingsactiviteit van de Oranjevrouwen op weg naar het WK in Frankrijk. Op zaterdag 19 januari staat een oefenduel gepland met WK-deelnemer Zuid-Afrika, de nummer 48 van de FIFA-ranking.

Selectie Onder 19 voor oefeninterlands in de Algarve
Het Nederlands vrouwenelftal onder 19 jaar speelt deze maand twee oefenwedstrijden op Portugese bodem. Tegenstanders zijn Noorwegen (18 januari) en Engeland (20 januari). Coach Jessica Torny heeft de definitieve selectie van 23 speelsters bekendgemaakt.