donderdag 7 februari 2019

Koningin Máxima bezoekt Jordanië over toegang tot financiële diensten

Hare Majesteit Koningin Máxima bezoekt van zondagavond 10 tot en met dinsdag 12 februari het Hasjemitisch Koninkrijk Jordanië in haar functie van speciale pleitbezorger van de VN secretaris-generaal voor inclusieve financiering voor ontwikkeling. Jordanië heeft eind 2017 onder leiding van de Centrale Bank van Jordanië (CBJ) een nationale strategie voor inclusieve financiering gelanceerd voor het verbeteren van de toegang tot financiële diensten.

Koning neemt het Reevediep in gebruik
Zijne Majesteit de Koning neemt donderdagochtend 14 maart 2019 in Kampen officieel het Reevediep in gebruik. De nieuwe waterverbinding tussen de IJssel en het Drontermeer is de afronding van het project Ruimte voor de Rivier IJsseldelta. Met de aanleg van het Reevediep wordt hoogwater makkelijker afgevoerd en zijn meer recreatie- en woonmogelijkheden ontstaan in de IJsseldelta. Minister Van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat is bij de ingebruikname aanwezig.