vrijdag 1 februari 2019

Ons Oranje! Het ‘less is more-principe’ van Max Tjaden

Het 'less is more-principe' van Max Tjaden
Nee, echt zenuwachtig was Max Tjaden geen moment geweest. Daarvoor was het niveauverschil met Estland te groot tijdens de eerste van drie WK-kwalificatieduels in het Bulgaarse Varna. Uiteindelijk werd het woensdagavond 4-1 voor de Nederlandse zaalvoetballers. Met dank aan het 'Less is more-principe' van de bondscoach.

Zaalvoetballers door in WK-kwalificatie
Het Nederlands zaalvoetbalteam heeft zich gekwalificeerd voor de eindronde van de WK-kwalificatie. Na de winst op Estland werd Montenegro donderdagavond met 4-2 verslagen. Zaterdag speelt de ploeg van Max Tjaden tegen gastland Bulgarije om de groepswinst.

Zaalbondscoach Max Tjaden: 'Dit is precies wat we willen'
Twee wedstrijden gewonnen, geplaatst voor de volgende kwalificatieronde en tevreden over het vertoonde spel. Het zaalvoetballeven lacht bondscoach Max Tjaden toe in het Bulgaarse Varna. Zaterdag wacht de laatste confrontatie, met het gastland.

Zaalbondscoach Max Tjaden: 'Dit is precies wat we willen'

Onder 15 krijgt Ierland na strafschoppen alsnog op de knieën
Twee keer kwam het Nederlands elftal voor spelers onder 15 jaar op voorsprong tegen Ierland, maar even zo vaak kwam de tegenstander terug. Nederland gaf amper kansen weg, maar toch stond er 2-2 eindstand op het scorebord. Na strafschoppen trok het team van KNVB-coach Martijn Reuser alsnog aan het langste eind.