zondag 10 februari 2019

Ons Oranje! Onder 16 domineert, maar wint niet van Duitsland

Onder 16 domineert, maar wint niet van Duitsland
Vrijwel de hele wedstrijd de bovenliggende partij zijn, maar toch niet winnen. Het Nederlands elftal voor spelers onder 16 jaar creëerde legio kansen tegen de leeftijdsgenoten uit Duitsland, maar de ploeg van KNVB-coach Mischa Visser bleef steken op een 1-1 gelijkspel. De oosterburen trokken in de strafschoppenserie die volgde aan het langste eind: 4-2.

Jonge Leeuwen bevragen bondscoach: 'Waarom las u het briefje niet?'
Twintig Jonge Leeuwen mochten woensdag vragen stellen aan bondscoach Ronald Koeman tijdens de kidspersconferentie op de KNVB Campus in Zeist. Als echte sportjournalisten hadden zij pittige vragen voorbereid om alles van de bondscoach te weten te komen.

Onder 17 laat zege uit de handen glippen tegen Spanje
Oranje onder 17 is 2019 begonnen met een 1-1 gelijkspel tegen Spanje. Kenneth Taylor opende namens Onder 17 in de eerste helft de score door een toegekende strafschop te benutten. Lang leek het daar bij te blijven, maar vlak voor tijd bepaalde Benat Turrientes anders; 1-1.

Onder 16 creëert te weinig tegen Portugal
Het Nederlands elftal voor spelers onder 16 jaar blijft wachten op de eerste overwinning op het UEFA Development Tournament in Portugal. De ploeg van KNVB-coach Mischa Visser ging zaterdag met 1-0 onderuit tegen het gastland.

Onder 17 in blessuretijd langs Portugal
Stonden de gezichten bij Oranje onder 17 vrijdag nog op onweer na de late gelijkmaker van Spanje, nu was er een glimlach gebeiteld op diezelfde gezichten. Een treffer van Kenneth Taylor in de negentigste minuut bezorgde Nederland de volle winst tegen Portugal; 1-2.